O provoz pražského tunelu Blanka se bude starat společnost Satra, která byla projektantem tunelu. Dosud se o zkušební provoz tunelu starala firma ČKD Praha DIZ, která byla dodavatelem technologické části. V pondělí ale odstoupila od smlouvy: „Jsem rád, že se podařilo městu tak složitou věc vyřešit tak rychle a zajistit provoz tunelu Blanka,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Tunel Blanka má nového správce: ČKD DIZ střídá firma Satra
Satra se začne o provoz tunelu starat od půlnoci z úterý na středu. Podmínky budou stejné, jako měla Praha s ČKD.
ČKD Praha DIZ odstoupila od smlouvy kvůli nezaplaceným pohledávkám. Spor mezi městem a firmou se týká technologické části tunelu. Firma si nárokuje asi 780 milionů korun – v polovině ledna firma podala žalobu, protože smírčí řízení skončilo bezvýsledně.
Firmu ČKD Praha DIZ miliardáře Petra Speychala v současnosti vyšetřuje specializovaný finanční úřad, takzvaná Daňová Kobra. V polovině května v sídle firmy zasahovala protikorupční policie. Podle Lidových novin společnost dluží na daních 791 milionů korun.
Mluvčí majitele ČKD Petra Speychala Jan Rachota řekl Hospodářským novinám, že ČKD Praha DIZ má v současné době více pohledávek za dlužníky nežli závazků. Po zákroku daňové Kobry je činnost firmy značně ztížena. „Společnost činí velmi intenzivní právní kroky k odstranění všech překážek, které jí nyní brání v plné činnosti.“
- Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 tisíc aut. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic.