Pisárecké tunely v Brně se kvůli koordinaci staveb opraví asi až v roce 2024

Odloženou uzavírku Pisáreckých tunelů vedení Brna nepovolí mimo letní prázdniny. Kompletní opravu obou tubusů mělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) původně uskutečnit letos v létě, výběrové řízení na zhotovitele se ale protáhlo, a ŘSD tak plánovalo opravu přesunout na letošní podzim nebo jaro příštího roku.

ŘSD po několika měsících zrušilo zakázku na velkou opravu Pisáreckého tunelu a tunelu Hlinky v Brně, upozornil server Zdopravy.cz. Nabídky v tendru o předpokládané hodnotě 291 milionů bylo možné podávat do jedenáctého června, ještě koncem srpna pak ŘSD podle informací serveru vyzvalo vítězné sdružení k podpisu smlouvy. Samo ji ale nepodepsalo.

„I přes velmi složitou dopravní situaci jsme souhlasili s uzavírkou tunelů v Pisárkách během letošních letních prázdnin, žádosti o přesun termínu mimo toto období nemůžeme akceptovat. Uzavření části silnice I/23 by totiž vedlo, zejména s ohledem na plánované objízdné trasy, k tak velkým komplikacím, že by nebylo objektivně možné řadu lokalit dopravně obsloužit,“ uvedl nedávno brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Na podzim a jaro už plány jsou

Podzimní termín podle něj není možný kvůli pokračujícím pracím na velkém městském okruhu v Žabovřeské ulici, na jaře začnou další stavební práce.

„Jde nejen o multifunkční halu a související venkovní plochy, ale také o rekonstrukci ulice Bauerovy, dále Mendlova náměstí, kde se budou pokládat sítě a finalizovat povrchy, o přestavbu budovy bývalého Tuzexu, pro město nezbytně nutná protipovodňová opatření či i o další etapu rozšiřování vozovny DPMB, konkrétně o vratnou tramvajovou smyčku,“ uvedl Kratochvíl.

Soubor těchto staveb podle Kratochvíla bude stát více než čtyři miliardy korun a město nebo městské společnosti na ně budou žádat dotace z Evropské unie.

Jako nejvhodnější termín se podle vedení města Brna jeví léto 2024, pokud v tunelech nevznikne na některé části havarijní stav.