Letiště Praha by mělo do roku 2035 zvýšit kapacitu až na 23 milionů odbavených cestujících ročně. Letos odbaví 17,7 milionu lidí, což je meziroční nárůst o 5,8 procenta, uvedl předseda představenstva letiště Václav Řehoř. S kapacitními problémy se letiště potýká už teď. Podle Řehoře muselo například letos v létě odmítnout deset procent příletů na terminál 1. Počet cestujících roste nepřetržitě od roku 2013.
Letiště Praha se do roku 2035 rozšíří na 23 milionů cestujících
Podmínkou navýšení kapacity letiště je výstavba paralelní dráhy, centralizace bezpečnostní kontroly a vybudování nových nástupních prstů D a E. Prst D by měl vzniknout u terminálu 2 do roku 2029 a zajistí devět kontaktních stání a pět stání pro dálkové linky, prst E bude vybudovaný do roku 2036.
Spolu s dobudováním paralelní dráhy bude nutné odstavit stávající vedlejší dráhu. Po uvedení nové dráhy do provozu za zhruba osm let se očekává zrušení nočního provozu na letišti. Dráha bude sloužit pouze pro vzlety. Po jejím zprovoznění vzroste kapacita pohybů na letišti na 250 tisíc za rok.
Cesta z centra Prahy na letiště by mohla trvat jen 25 minut
Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) doplnil, že do roku 2028 by měla na letiště a dále na Kladno vést elektrifikovaná dvoukolejná železniční trať. Plánuje se vybudování několika mimoúrovňových křižovatek na pražském okruhu a komunikacích směřujících na letiště.
Cesta z centra Prahy na Letiště Václava Havla v Ruzyni by měla po připravované železniční trati trvat 25 minut. Z železnice za téměř 40 miliard korun, která povede i do Kladna, je nyní rozpracovaná pouze část na Negrelliho viaduktu. Úprava jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště se připravuje už mnoho let. Nové spojení by mělo umožnit desetiminutový interval vlaků jedoucích na letiště i do Kladna.