Brněnský strojírenský veletrh oslaví dvojí narozeniny a předvede velikost zdejšího průmyslu

Mezinárodní strojírenský veletrh, který se v Brně uskuteční od 1. do 5. října, připomene letos šedesáté výročí své existence i sté výročí vzniku republiky a československého průmyslu. Lidé uvidí i špičkové exponáty z historie, a partnerem akce se proto stane Slovensko.

Robot Fanuc na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017
Zdroj: ČTK Autor: Václav Šálek

Strojírenský veletrh letos obsadí zhruba 1800 firem a k zaplnění zbývají poslední volné plochy výstaviště. Hlavním tématem bude Průmysl 4.0 zaměřený na digitalizaci a robotizaci. Zároveň se ale program veletrhu ponese v duchu hned dvojích oslav.

„Chceme ukázat sto příběhů průmyslu a předvést, že jsme v naší zemi vymysleli řadu věcí a vždy tu byli šikovní lidé. Vedle toho chystáme i koncept Czech Inovations, abychom ukázali, co je a co bude,“ řekl generální ředitel Jiří Kuliš s pozvánkou na výstavu připomínající nejlepší momenty a výrobky československého průmyslu.

Na výstavišti by podle něj měly být některé vozy z automobilek Škoda a Tatra. Veletrhy jednají s Českými drahami o příjezdu nostalgických vlaků a také s brněnským dopravním podnikem, který má ve sbírce několik opravených vozidel, které se na výstavišti coby zcela nové výrobky představovaly předchozím generacím.

„Dále jednáme například se Zetorem a chceme tu ukázky slavných českých karosářských firem. Zároveň chceme ukázat, že dnes už se dají věci, jaké se kdysi dělaly ručně, vyrobit na 3D tiskárnách,“ uvedl mluvčí Veletrhů Jiří Smetana.

Veletrh bude slavnostnější i nákladnější

Vzhledem k šedesátému jubileu, které veletrh letos slaví, se jeho vedení rozhodlo doporučit návštěvníkům slavnostnější dress code. „Lidi od turniketů ale samozřejmě vyhazovat nebudeme,“ doplnil Kuliš a zároveň připomněl finanční nákladnost celé akce.

„Bude stát několik milionů, ale zaplatíme to a vnímáme to jako nekomerční připomenutí velikosti českého průmyslu,“ řekl ředitel Veletrhů, které neuspěly u ministerstva průmyslu s žádostí o podporu.

K výročí veletrhu udělali organizátoři i grafickou soutěž na vizuální prezentaci podobně, jako se dělala v 50. a 60. letech. „Celkově jsme vizuál zpřehlednili a vyčistili, aby byl použitelný v dnešní době v tiskovinách a v on-line prostředí,“ uvedl tvůrce Mikuláš Macháček, jehož cílem bylo zachovat logo ozubeného kola, barvy a také šipky.