Konkurenční boj cestovek přitvrzuje. Spolupráci s Invia.cz ukončil také Exim tours

Po cestovní kanceláři Fischer vypověděla spolupráci s největším českým zájezdovým portálem Invia.cz také Exim tours. Informovala o tom cestovní kancelář. Portál začal v poslední době kromě přeprodeje zájezdů cestovních kanceláří sestavovat a prodávat také vlastní zájezdy, takže se stal jejich konkurentem.

„K zaslání výpovědi smlouvy o spolupráci tomuto prodejci nás vedly obchodní důvody, které ze zásady nekomentujeme,“ řekl marketingový ředitel Exim tours Stanislav Zíma. Spolupráce by podle smlouvy měla skončit na konci července.

Zákazníci portálu Invia podle marketingového ředitele Michala Tůmy odchod Exim tours takřka nepocítí. „Z celkového počtu 19 379 hotelů od více než 300 cestovních kanceláří představuje unikátní nabídka CK Exim tours 180 hotelů, takže případným ukončením přijdeme o necelé jedno procento destinací. A tuto chybějící nabídku umíme nahradit díky existujícím partnerům v krátkém čase,“ řekl Tůma.

Fischer po vlastní ose

Fischer jako důvod ukončení spolupráce uvedl změnu obchodní strategie a podporu vlastních prodejních kanálů. „Zájezdy, které jsme dřív prodávali přes portál Invia, momentálně nabízíme ve vlastních prodejních kanálech a jsme díky tomu schopni klientovi nabídnout výhodnější cenu. Při nákupu zájezdu v last minute sezoně může jít o úsporu až jednotek tisíc korun,“ uvedl mluvčí CK Jan Bezděk.

Podle serveru iDNES.cz prodal ročně Fischer přes Invii zájezdy za zhruba 400 milionů korun. Loni celkové tržby CK Fischer činily zhruba čtyři miliardy, podobné tržby měla Exim tours.

Další významná cestovní kancelář, CK Alexandria, změny ve spolupráci s Invií neplánuje. „Pokud bychom měli měnit náš obchodní model, oznámíme to nejprve našim obchodním partnerům, kterých by se taková změna případně dotkla, a následně samozřejmě médiím. Nyní jsou však tyto úvahy bezpředmětné,“ uvedl šéf marketingu Petr Šatný.

Cestovní skupina Invia v roce 2015 prodala v ČR, Polsku, Slovensku a Maďarsku zájezdy CK v hodnotě téměř sedmi miliard korun. Tržby skupiny dosáhly 778 milionů korun a zisk 86 milionů korun.

Skupinu tvoří on-line prodejce zájezdů Invia.cz a další společnosti, mj. Invia.sk, Invia.hu, Invia services či Travelplanet.pl. Cestovní agentura přeprodává zájezdy cestovních kanceláří. Společnosti skupiny prodávají také letenky, ubytování, eurovíkendy a vstupenky na kulturní akce. Invia má téměř 200 poboček.

Mezi největší české cestovní kanceláře patří Exim tours, Fischer a Čedok. Mezi velké cestovní agentury patří kromě Invie Dovolena.cz, Zajezdy.cz či eTravel.cz.