První okradené oběti phishingu - podvodné maily zneužívají i doménu ČNB

Praha - Internetoví podvodníci začali při zasílání podvodných mailů využívat internetovou doménu patřící České národní bance (ČNB). Ta proto upozorňuje, aby lidé nereagovali na maily odeslané z adresy csas@cnb.cz.

Adresa může působit dojmem, že zprávu odeslala centrální banka, která doménu cnb.cz drží. Maily s adresou v této doméně ale nemusí pocházet od odesilatele z ČNB. Lidé by proto na podobné zprávy neměli odpovídat.    

Podvodné e-maily útočily v poslední době opakovaně především na klienty České spořitelny, která je největší tuzemskou bankou. Pachatel se snaží odkazem na podvodnou webovou stránku z klientů banky vylákat přístupová data do internetového bankovnictví a PIN k platební kartě. Spořitelna již podle informací TV Nova zaznamenala první okradené zákazníky. „Jedná se o klienty, kteří zadali údaje ke své platební kartě,“ uvedla mluvčí spořitelny Kristýna Havligerová.      

Při posledních útocích podvodníci podle spořitelny zneužili toho, že se na počátku března objevily na internetu údaje k internetovému bankovnictví asi stovky klientů ČS z roku 2004. Spořitelna zdůraznila, že data neunikla z banky, která v podobném formátu data klientů neshromažďuje, ani je nemá k dispozici. Seznamy adres útočníci většinou kupují na černém trhu nebo se je snaží získat z běžného provozu na internetu. Banka kvůli útokům podala již dříve trestní oznámení.