Adventní koncerty nebo benefiční StarDance. Česká televize má nakročeno na rekordní charitativní rok

Petr Dvořák o charitativních projektech České televize (zdroj: ČT24)

Minulý rok podpořila Česká televize 94 charitativních, humanitárních či osvětových projektů, odvysílala 31 benefičních pořadů, ze kterých získala více než 82 milionů korun na dobročinné účely. Například díky pěti adventním koncertům se podařilo vybrat přes 27 milionů korun. Díky letošním charitativním projektům v podobě charitativních koncertů nebo StarDance je pak nakročeno na rekordní rok.

Bilance charitativních adventních koncertů České televize stoupá. Loni se jejich prostřednictvím vybralo 18 milionů korun a ze speciálního pátého koncertu ještě dalších deset. „Letos máme zatím vybráno asi 17,5 milionu korun. Sbírka potrvá až do konce ledna, očekávám, že tam ještě naskočí peníze a že ten rekord ještě překonáme,“ věří generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Nejčastěji podle průzkumu přispívají ženy ze středně velkých měst se středoškolským vzděláním, které mají rodinu. Novou vlnu dárců pak letos vzedmulo například tornádo na jihu Moravy. Podle Dvořáka na konto adventních koncertů přibývají každý den řádově statisíce. „Myslím si, že máme nakročeno na velmi úspěšný ročník,“ doufá Dvořák.

StarDance a Pomozte dětem

Taneční soutěž StarDance je mezi diváky dlouhodobě oblíbená a od roku 2015 se prostřednictvím benefičního večera přispívá Centru Paraple. „Ukázalo se, že se lidé v době covidu naučili pomáhat druhým. Letos jsme vybrali rekordní částku okolo 21 milionů korun,“ děkuje Dvořák.

Další charitativní akcí České televize je pak jarní Pomozte dětem. Letos se uskutečnila kvůli koronaviru formou koncertu z obýváků. „Vybrali jsme asi 17,5 milionu korun a myslím, že v tomto paradoxně ten covid pomáhá. Doufám, že až to bude za námi, tak to lidé nezapomenou a budou se tím řídit i dál,“ myslí si Dvořák.

Česká televize má speciální tým lidí a komisi, která vyhodnocuje zájemce o peníze právě z charitativních projektů. „Snažíme se hledat i nové projekty, ale jde nám o to, abychom vybírali prověřené a transparentní organizace,“ vysvětluje Dvořák. Charitativní díly pak vytvářejí i další pořady, jako třeba Tajemství těla nebo Kluci v akci.