Na novém železničním mostě v Čelákovicích začne ve středu zkušební provoz, vlaky pojedou po jedné ze dvou kolejí. Plný provoz bude spuštěn 15. prosince, uvedla v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Stavba mostu, který je na opravované trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi, trvala 19 měsíců.
Přes nový most v Čelákovicích projedou první vlaky. Zatím jen v jednom směru
Původní most nebyl v dobrém stavu a také jeho šířka už nevyhovovala aktuálním potřebám železniční dopravy. Vysloužilou železnou konstrukci proto bylo nutné převézt k jednomu břehu a rozebrat. Přes hladinu řeky pak museli dělníci vysunout postupně dvě části nového mostu, museli překonat 170 metrů. Obě části poté svařili dohromady.
Nové přemostění pojme koleje v obou směrech. Provoz začne fungovat ve středu ale jen na první traťové koleji v úseku Káraný–Čelákovice, na druhé koleji je mezitím naplánována oprava. „Obdobně se práce vystřídají i na zastávce Čelákovice-Jiřina, kde se stavbaři přesunou z prvního na druhé nástupiště,“ uvedla Friebová.
Obě nástupiště budou nově vyvýšená nad kolejemi tak, aby mohli cestující pohodlněji nastupovat do vlaků. Přibudou také bezbariérové přístupy, rozšířené přístřešky a poblíž by měla vzniknout cyklověž pro parkování jízdních kol.
Kompletní oprava trati skončí v lednu
Po trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi budou po modernizaci vlaky jezdit rychlostí až 140 kilometrů v hodině, vzroste též kapacita dráhy. Úpravy začaly předloni, první část prací se týkala úseku z Lysé nad Labem do nově vybudované odbočky Káraný. Ta díky vložení čtyř nových výhybek umožňuje vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou.
Opravené jsou i kolejiště, mosty a propustky. Kompletně hotovo by mělo být příští rok v lednu. Celkově bude modernizace stát přes 1,82 miliardy korun bez DPH, část nákladů pokryje evropská dotace.