Praha – Včasný příjezd vlaku byl dnes na hlavních železničních tazích spíše vzácností. Provoz hned na koridorech omezily výluky – jedna plánovaná a jedna mimořádná – a také počasí, které zkomplikovalo provoz v zahraničí. Vlaky ze Slovenska či Maďarska tak jely i s několikahodinovým zpožděním.
Potíže na železnici: K plánovaným výlukám přibyly mimořádné
Přestože Správa železniční dopravní cesty předem ohlásila výluku na trati Praha–Česká Třebová, mohli se železničáři těšit na klidný den. Výluka se týká úseku mezi Ústím nad Orlicí a Dlouhou Třebovou, kde vlaky jezdí jednokolejně a nabírají zhruba desetiminutová zpoždění. V noci ze soboty na neděli se provoz na hlavním koridoru úplně zastaví. Stejné omezení cestující čeká taky o týden později. (Práce na koridoru potrvají až do roku 2015 a přijdou na 900 milionů.)
K plánované výluce se během dne přidala ale i řada mimořádností, které narušily provoz napříč republikou. Porucha trakčního vedení například omezila dopravu na jihočeském koridoru mezi Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm. Po poledni jezdily po neobvyklé trase také vlaky, které mířily z Brna na Uherské Hradiště. Po srážce osobního vlaku s chodcem v Brně jezdily vlaky mezi hlavním nádražím a Černovicemi odklonem. Od dvou hodin se ale opět vrátily do obvyklé trasy.
Aktuální informace o situaci na železnici jsou dostupné zde.
Vážný vliv na provoz vlaků v Česku měla i sněhová kalamita, která zasáhla Maďarsko a Slovensko. Vlaky přijíždějící do Prahy od Žiliny a Košic měly hodinová i dvouhodinová zpoždění a ještě hůře na tom byly spoje z Budapešti. Několikahodinová zpoždění nabral ranní vlak Jan Jesenius (Budapešť–Praha–Hamburk) i následující spoje Varsovia (Budapešť–Ostrava–Varšava) a Hungaria (Budapešť–Praha–Berlín). Zpožděné vlaky nahradily ČD v úseku mezi Brnem a Prahou mimořádnými soupravami, které jely zhruba ve správném čase.