První práce na rekonstrukci pražského Barrandovského mostu jsou hotové. Oprava, která začala koncem září, je na zimu přerušená. Pokračovat má koncem února příštího roku. V první fázi se rekonstrukce týká spodní části mostu a pilířů, z nichž byl zatím opraven jeden a s druhým se začalo. Příští rok se opraví i čtyři další, z nichž dva jsou ve vodě. Následně v roce 2022 začnou práce na vrchní části mostu, které potrvají až do roku 2025 a přinesou dopravní omezení.
Oprava Barrandovského mostu v Praze bude pokračovat v únoru, omezení pro auta ještě nezpůsobí
„My jsme v letošním roce dokončili kompletně sanaci toho prvního pilíře na Modřanské straně a zahájili jsme na Modřanské straně sanaci pilíře číslo tři, který přiléhá už přímo k řece,“ popsal zástupce stavebních firem Petr Tesař. Pro městskou Technickou správu komunikací (TSK) první část oprav provádějí firmy Eurovia CS a Freyssinet CS. První část vyjde zhruba na 70 milionů korun.
„Byla tady omezení dopravy na Modřanské, ty už od neděle nejsou, v příštím roce neplánujeme žádné dopravní omezení pro automobily, pouze na stezkách pro pěší a cyklisty,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Příští rok se oprav dočkají čtyři zbývající pilíře, dva z nich z pontonu. Akce se zúčastní i potápěči. „Budeme muset zvolit zvláštní režim při jejich sanaci tak, abychom zachovali plavební dráhu a provoz lodí na Vltavě,“ vysvětlil Tesař.
Druhá část oprav vyjde zhruba na půl miliardy korun. První větší omezení pro řidiče přijde za dva roky, kdy bude omezený jeden jízdní pruh v obou směrech. Dopravní omezení potrvá zhruba čtyři roky. Silnice přitom patří k nejvytíženějším v Praze i v celé zemi. Denně tudy projede i víc než 140 tisíc aut.