Olomoučtí strážníci mají nový radar, zaměří se na rychlost ve vybraných lokalitách

Olomoučtí strážníci začnou od tohoto týdne měřit na vybraných místech ve městě rychlost řidičů, k dispozici mají nový přenosný radar. Nákup ručního měřiče rychlosti pro městskou policii schválili zastupitelé, důvodem byly časté stížnosti obyvatel na rychlou jízdu řidičů v některých částech Olomouce. Nové zařízení umožní strážníkům operativní měření ve vytipovaných místech, kde je ohrožena bezpečnost silničního provozu, řekl mluvčí strážníků Petr Čunderle. Radar vyšel téměř na 380 tisíc korun.

„Víme o lokalitách, kde překročení povolené rychlosti může být skutečně nebezpečné. Jedná se hlavně o místa se zvýšeným pohybem chodců, v okolí bytových zástaveb nebo i škol a školek. A právě v těchto místech by měl ruční měřič rychlosti efektivně doplnit stacionární měřiče,“ uvedl primátor Miroslav Žbánek (ANO).

Primátor podotkl, že cílem není číhat na řidiče někde za stromem. „Chceme upozornit na to, že ignorování předepsané rychlosti je hazardem s životem chodců nebo cyklistů. Proto zveřejňujeme informace o pořízení ručního radaru i o tom, kvůli kterým lokalitám je vlastně potřeba. Pak už je na každém řidiči, jak se bude za volantem chovat se všemi důsledky,“ dodal.

Problémy jsou hlavně na okraji Olomouce

Podle ředitele městské policie Pavla Skalického podněty občanů a komisí městských částí pocházejí zejména z okrajových částí města, kde dlouhé rovné cesty svádí řidiče ke zrychlení. Problémy jsou ale i v ulicích vedoucích pěší zónou. Nový ruční měřič rychlosti využijí podle něj strážníci právě na těchto místních komunikacích.

Dodržování rychlosti na velkých páteřních komunikacích v krajském městě kontrolují nebo budou kontrolovat velké stacionární radary, dodal ředitel olomouckých strážníků.

Nový přenosný radar strážníků dokáže zachytit až tři měření za vteřinu a dosahuje na vzdálenost 1200 metrů. Navíc dokáže eliminovat antilasery pomocí pokročilých algoritmů. Policie pro strážníky určila na čtyři desítky míst pro měření rychlosti, jde o ulice v pěší zóně, kde je zvýšený pohyb chodců, i ulice jako Přerovská, Dalimilova, třída Míru či 17. listopadu. Výčet lokalit, kde začnou strážníci rychlost řidičů měřit, zveřejnila olomoucká městská policie na svých stránkách.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Olomoucký kraj

Půl roku od ničivých povodní je osud desítek domů nejistý

Od katastrofálních povodní je to půl roku. Osud desítek domů, které velká voda poničila, je dál nejistý. Více než stovku staveb už statici nařídili strhnout a po zimě přibývají další. Nejvydatněji loni v září pršelo v Jeseníkách. V součtu tam spadlo pět set litrů vody na metr čtvereční. Záplavy způsobily škody za desítky miliard. Minimálně šest lidí nepřežilo.
před 3 hhodinami

Už týden padají v Česku teplotní rekordy. Začaly kvést stromy, zemědělci sejí obilí

V Česku už šestý den po sobě padají teplotní rekordy. Zaznamenali je na skoro polovině měřicích stanic. Na jihu Moravy dokonce naměřili přes dvacet a půl stupně. Rychleji se kvůli tomu probouzí i příroda. A jarní počasí uspíšilo i práce na polích. Zemědělci zasévají například sladovnický ječmen skoro o měsíc dříve. Vegetace je na Moravě aktuálně až o tři týdny ve vývoji napřed. V přírodě už kvetou první stromy. Kvůli teplému počasí se ale daří i škůdcům. Letos se objevili na polích a zahradách výrazně dříve. Zemědělci proto musí porosty pravidelně sledovat a také ošetřovat.
10. 3. 2025

Vodu v jezeře mají před hustopečskou havárií chránit larsenové stěny

Mísení vody mezi hustopečským jezerem číslo šest a místem havárie cisteren s benzenem by měly zabránit takzvané larsenové stěny, které lze umístit až do hloubky osmi metrů. Instalovat se budou v příštích dnech, řekl šéf hustopečských rybářů Stanislav Pernický. V některých z havarovaných cisteren v Hustopečích nad Bečvou na Přerovsku jsou stále naměřené nebezpečné koncentrace par. Hasiči proto pokračují v jejich odpařování. Odstraňují také koleje.
10. 3. 2025Aktualizováno10. 3. 2025

Hasiči na Přerovsku pokračují v čištění cisteren

Hasiči v Hustopečích nad Bečvou na Přerovsku dál čistí párou cisterny se zbytky benzenu po havárii z minulého pátku. Zbývá jim ještě pět celkem ze dvanácti poškozených cisteren. Odklízení vraků železničních cisteren s největší pravděpodobností v neděli nezačne, sdělil mluvčí drážních hasičů Martin Kavka.
9. 3. 2025Aktualizováno9. 3. 2025

Hasiči u Hustopečí čistili cisterny, odstranili i trakční vedení

Hasiči v Hustopečích nad Bečvou na Přerovsku parním generátorem nahrubo očistili šest z dvanácti poškozených cisteren se zbytky benzenu. Dokončili i demontáž trakčního vedení. O nasazení kolejového jeřábu a zahájení likvidace vraků se rozhodne v neděli ráno či dopoledne. Záleží to na měření koncentrací v cisternách. Dál se měří koncentrace nebezpečného benzenu v okolí a hasičům v tom pomáhají i drony.
8. 3. 2025Aktualizováno8. 3. 2025

O komunitní zahrady je zájem, ne všem ale nadšení vydrží

Komunitní zahrady s příchodem jara registrují zvýšený zájem ze strany nových pěstitelů. Právě v tuto dobu jim přibývá nejvíce členů, někde dokonce zavádějí čekací listiny, jak ČT potvrdili zástupci oslovených zahrad. Prvotní nadšení z vlastního záhonku ale některým lidem nevydrží a zanedbávají je. Aby se to nestávalo, zavádějí zahrady zálohy na záhonky nebo systém členství.
8. 3. 2025

Železničáři s hasiči v Hustopečích rovnají kolejový svršek kvůli odvozu cisteren

Správa železnic (SŽ) začala v Hustopečích nad Bečvou za asistence hasičů narovnávat kolejový svršek zničený po havárii cisteren s toxickým benzenem. Je to nutné pro příjezd kolejové techniky užívané pro naložení a odvážení cisteren zdeformovaných požárem, řekl mluvčí drážních hasičů Martin Kavka. Cisterny s těkavou látkou se budou do té doby dál odvětrávat. Přerovské vodovody a kanalizace mezitím oznámily, že rozbory vzorků pitné vody z vodovodu zásobujícího nedaleké obce nezjistily přítomnost benzenu.
7. 3. 2025Aktualizováno7. 3. 2025

První část rychlotrati z Brna do Přerova vyjde na 6,7 miliardy

Modernizaci první části železniční trati z Brna do Přerova, úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem, provedou firmy Strabag Rail, Eurovia CZ a Porr. Podaly nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun. Stavba by měla začít letos v květnu, dokončení se plánuje koncem roku 2028. Na přibližně desetikilometrovém úseku přibude druhá kolej, vlaky tu zrychlí ze 100 na 200 kilometrů v hodině.
7. 3. 2025
Načítání...