Navzdory nedostatku dělníků pokračují práce na modernizaci nejvyššího českého mostu. Stavba u Velkého Meziříčí patří k prioritám, a tak se musí opravovat bez přerušení. Firma to i přes potíže s počtem pracovníků zatím zvládá.
Oprava dálničního mostu Vysočina pokračuje. Kvůli koronaviru ubylo zahraničních dělníků
Modernizace mostu Vysočina u Velkého Meziříčí pokračuje (zdroj: ČT24)
Hlavním důvodem modernizace mostu, který nese název Vysočina, je rozšíření dálnice D1. Mělo by jít o metr a půl. Součástí oprav je i zesílení nosné konstrukce tak, aby byla bezpečná.
Původně měla firma nasmlouvané svářeče z Polska, ale kvůli nouzovému stavu a uzavření hranic jich v Česku zůstala jen polovina. Zbytek se musel doplnit z tuzemských kapacit.
Firma musela kvůli tomu přesunout část dělníků z jiných staveb. Kromě svářečů ale chybí i dělníci-horolezci, kteří pracují zavěšeni na lanech.
Původní most stavbaři dokončili před 41 lety. Stavba tehdy trvala šest let a stála 200 milionů korun. Současná modernizace začala loni na jaře a přijde na čtvrt miliardy.