Cyklostezka Koleje, která vede po bývalé železniční trati z Nového Jičína do Hostašovic, by se ještě letos měla prodloužit o odbočku směrem na Straník. Radnice chystá výběrové řízení na zhotovitele. Náklady na stavbu se odhadují na víc než devět milionů korun, začít stavět by se mělo v létě a v provozu by cyklostezka mohla být na podzim.
Cyklostezka na bývalé železnici z Nového Jičína do Hostašovic se letos ještě prodlouží
Cyklostezka Koleje je dlouhá necelých deset kilometrů. Odbočka z Bludovic na Straník ji prodlouží o šest set metrů. Město nechá na cyklostezku přestavět bývalou vojenskou vlečku, která byla spojnicí mezi železniční tratí a opravárenským podnikem.
„Cyklisté se po bývalém železničním mostě bezpečně dostanou přes frekventovanou silnici I/57 a u areálu vojenského opravárenského závodu se napojí na Tropické údolí a dále mohou pokračovat k vodní nádrži Čerťák,“ popsal novojičínský starosta Stanislav Kopecký (ANO).
Nový úsek trasy pro cyklisty bude obousměrný, široký dva a půl metru a povrch bude mít z asfaltobetonu. Úpravy čekají i bývalý železniční most, který dostane živičný povrch a bude ho lemovat nové zábradlí.
Viadukt patří městu, kvůli prodloužení cyklostezky k němu musela radnice přikoupit za 1,7 milionu korun pozemky od ministerstva obrany. „To se podařilo vloni na podzim. Zároveň jsme nechali za 580 tisíc korun zpracovat projektovou dokumentaci. Na ni jsme získali dotaci 300 tisíc korun od Moravskoslezského kraje,“ uvedl místostarosta Václav Dobrozemský (ODS).
Mluvčí novojičínské radnice Marie Machková poznamenala, že by se měla cyklostezka Koleje prodloužit o dalších čtyři sta metrů směrem k centru města. „V loňském roce radnice od Správy železnic odkoupila i areál bývalého Horního nádraží,“ dodala mluvčí.
Cyklostezka Koleje vznikla na místě železniční trati, která byla zrušena po povodních roku 2009. Její vybudování stálo pětadvacet milionů korun a otevřena byla v září 2014.