České dráhy začnou od prosince jezdit přes Vratislav až k pobřeží Baltského moře. Někteří cestující v Pardubickém kraji si ale stěžují, že mezinárodní rychlík vytlačí oblíbený regionální spoj. Ten ráno sváží lidi nejen za prací třeba do Ústí nad Orlicí nebo do Pardubic.
Místní nechtějí, aby Baltský expres vytlačil regionální spoj
Každý den před půl sedmou ráno jezdí cestující z Verměřovic na Orlickoústecku vlakem s názvem Orlice. Od prosince by ale měl spoj přestat jezdit. Spoj vyjíždí z Lichkova a staví na všech zastávkách, všude nastupují lidé.
Už za Chocní je souprava Leo Expressu takřka plná a je těžké tam najít místo k sezení. „Vlak staví v Pardubičkách u nemocnice, jsem s tím spokojený,“ poznamenal cestující Josef Vondra. „Pokaždé, když s ním jedu, je plný,“ řekla cestující Milada Štěpánková.
O hodinu později a méně zastávek
Kraj se ale rozhodl si vlak už od prosince neobjednávat, důvodem je zavedení Baltských expresů Českých drah, které dotuje stát. Spoj z Vratislavi ale pojede o hodinu později a na všech zastávkách stavět nebude.
„Z dalších jednání s dopravci chci tuto situaci vyhodnotit. Alternativou může být i doplnění zastávek v případě Baltic Expresu,“ řekl radní Pardubického kraje pro dopravu Ladislav Valtr (ODS).
„My jsme kraj informovali, kdy a kde ten vlak bude na území Pardubického kraje zastavovat a bohužel není možné to změnit, protože ten vlak musí vyjet v rozumnou hodinu z Vratislavi,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. S časem ani zastávkami Baltských expresů tak teď už resort nijak hýbat nechce.