Tuzemští obchodníci zaznamenali během tohoto víkendu, který následoval po slevovém Černém pátku, meziroční růst tržeb nejčastěji o 30 až 50 procent. Návštěvnost internetových obchodů se zvýšila proti loňské akci o více než třetinu. Do akce se zapojilo více obchodníků, kteří mnohdy nabízeli slevy delší období.
Víkend po Černém pátku hnal tržby obchodníků prudce vzhůru
„Potvrdilo se, že Black Friday je už definitivně etablovaný v Česku. Lokální společnosti ho domestikovaly tak, aby se přizpůsobily potřebám zákazníků a prodali co nejvíce. Na Slovensku jsme prozatím takový boom nezaznamenali,“ podotkl marketingový ředitel prodejce elektroniky Datart Jan Samko.
Datart nabízel slevy celý týden a za tu dobu zvýšil tržby e-shopu o 73 procent. V prodejnách byl obrat v pátek a o víkendu rekordní v tomto roce.
Bodovaly hlavně mobily
Podle dat vyhledávače slev Skrz.cz, který ceny produktů ověřuje, je v rámci Černého pátku opravdu výhodných zhruba 60 procent zlevněných produktů. Na Skrz.cz utratili Češi zatím v rámci akce nejvíce peněz za nábytek a elektroniku.
Nejprodávanější položkou jsou mobily. U internetových obchodů, které poskytly zajímavé nabídky s reálnými slevami, stoupl už v průběhu týdne denní obrat zprostředkovaný Skrz.cz i o více než 100 procent.
Velké nákupy také po internetu
Tržby internetového obchodníka s elektronikou CZC v pátek a navazujícím víkendu díky pokračujícím slevám meziročně vzrostly o 40 procent a zákazníci nakoupili o třetinu zboží více než v loňském roce. Největší nápor kupujících byl v pátek.
Internetový obchod Kasa.cz zaznamenal o víkendu v porovnání s loňským víkendem po Černém pátku růst o více než 35 procent. Proti běžnému listopadovému dni byl však nárůst více než pětinásobný. Mezi nejprodávanější kategorie patří mobilní telefony, tablety, notebooky nebo televize.
Lidé kupovali i dražší vybavení do domácnosti, u kterého byla větší sleva, jako například kuchyňské roboty, kávovary, pračky, sušičky, nebo lednice. Větší zájem byl i o produkty dílna, zahrada a sport fitness.
Síť kamenných obchodů a e-shopu s elektronikou Euronics o víkendu včetně pátku zvýšila proti prvnímu listopadovému víkendu tržby o 200 procent. Do internetového obchodu pak zavítalo o 40 procent více zákazníků.
„Ty nejžádanější položky se vyprodaly v řádu hodin. Největší vliv na rychlost vyprodání měla samozřejmě výše slevy, ale také atraktivita konkrétního produktu,“ uvedla mluvčí Lenka Mastešová.