Škoda Auto zvýšila pololetní zisk na 21 miliard. Výrazně tak přispěla k růstu mateřského Volkswagenu

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v letošním prvním pololetí meziročně vzrostl o tři miliony eur na 824 milionů eur (21 miliard korun). Tržby se zvýšily o 10,8 procenta na 10,2 miliardy eur (260 miliard korun), uvedla to mateřská společnost Volkswagen. Té se provozní zisk zvýšil právě především díky značkám VW, Porsche a Škoda a podpořil ho i prodej sportovně-užitkových vozů.

Škoda Auto podle Volkswagenu zvýšila tržby zejména díky tomu, že v rámci koncernu převzala regionální odpovědnost za Indii. Mladoboleslavská firma již dříve oznámila, že v prvním pololetí dodala zákazníkům 620 900 vozů, což je meziročně o 4,9 procenta méně. Důvodem byl čtvrtinový pokles prodeje na největším trhu, v Číně.

Ve druhém pololetí očekává růst díky novým modelům Scala a Kamiq. Nasadí i modernizovaný Superb a nový Superb Scout.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Zaměstnává přes 35 tisíc lidí a je aktivní na více než sto trzích.

Celý německý koncern Volkswagen pak v pololetí zvýšil provozní zisk zhruba o deset procent na devět miliard eur (229,6 miliardy korun). Výsledky podpořil hlavně prodej sportovně-užitkových vozů, které mají vyšší ziskovou marži, a růst tržeb značek VW, Porsche a Škoda, který vykompenzoval pokles v divizi Audi.

Tržby koncernu pak stouply o 4,9 procenta na celkových 125,2 miliardy eur. Dodávky vozů zákazníkům se sice v pololetí snížily o 2,8 procenta na 5,4 milionu, nicméně podíl automobilky na globálním trhu vzrostl, protože se snížil i celosvětový prodej aut. K růstu tržeb pak přispěl prodej aut s vyšší ziskovou marží a lepší výkon divize finančních služeb a nákladních vozů Traton.

„V první polovině roku si Volkswagen Group na celkově slabším trhu vedla velmi dobře. Vývoj tržeb a zisku za prvních šest měsíců je potěšující. Také potvrzujeme výhled Volkswagen Group na celý rok,“ uvedl v prohlášení člen představenstva odpovědný za finance Frank Witter.

Provozní zisk hlavní značky VW stoupl o devět procent. Zvýšil se i zisk značek Porsche, Škoda a Seat. Luxusní značka Bentley se po loňské ztrátě vrátila do zisku. Zisk luxusní značky Audi se však snížil. Mohly za to hlavně změny ve výrobě modelů a vyšší výdaje na nové produkty a technologie.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.