Prodej nových osobních aut za leden a únor meziročně klesl o 4,2 procenta na 36 509 vozů. V samotném únoru se snížil téměř o osm procent. Počet prodaných elektromobilů v tomtéž období narostl na šestinásobek a prodej hybridů se zdvojnásobil. Vyplývá to ze zveřejněných údajů Svazu dovozců automobilů.
Prodej aut sice poslední dva měsíce klesal, ne však u elektromobilů a hybridů
Prvenství si připisuje značka Škoda s 14 670 prodanými osobními vozy (40,18 procenta), následují Volkswagen s prodejem 3339 aut a Hyundai, který prodal o 52 vozů méně. Na čtvrtém místě je japonská Toyota, následují Kia a Dacia.
Nejprodávanějšími osobními vozy jsou Škoda Octavia s 4341 prodanými kusy, dále Fabia s 3032 auty a Scala s prodejem 1605 aut. Na dalších místech jsou Hyundai i30 a Škoda Karoq.
Z hlediska paliva vedou vozy s benzinovými motory s podílem téměř 66 procent, podíl naftových tvoří 29,3 procenta.
Výrazně potom rostly alternativy; počet prodaných hybridů se zvýšil o 93 procent na 1887 vozů a prodej elektromobilů stoupl z loňských 97 na 594 vozů.
Rostl i prodej autobusů
Prodej lehkých užitkových automobilů klesl o pětinu na 2571 vozů. První je značka Ford s 357 registrovanými vozy, následují Volkswagen, Peugeot, Renault a Fiat. Registrace nákladních vozidel proti loňsku klesly o 21 procent na 1217 aut.
Prodej autobusů se naopak zvýšil o 96 procent na 163 vozidel. První je Iveco Bus s 61 autobusy, druhý je rovněž domácí SOR se 43 vozidly a třetí Mercedes Benz prodal 26 vozů. Kategorie motocyklů zaznamenala výrazný nárůst o 21 procent na 1717 strojů. Vede CF Moto s 240 prodanými stroji, druhá je Honda a třetí KTM.