Praha - Americká společnost Google si zajistila licenci na programy, které dokáží nabízet reklamu na základě počasí. Tento systém má ale řadu odpůrců mezi ochránci lidského soukromí. Ti se bojí, že se tak přístroje časem stanou osobním sledovacím zařízením.
Google bude nabízet reklamu podle počasí
Organizace, které se zabývají ochranou soukromí, v tomto patentu vidí nebezpečný precedens. Bojí se, že dalším krokem bude osazování mobilních telefonů senzory, které budou zaznamenávat data jako teplotu, vlhkost, světelné podmínky. A právě na základě těchto údajů by systém nabízel odpovídající reklamu.
Společnost Google oznámila, že jde v tuto chvíli o patent s výhledem do budoucna, prozatím prý nemá s licencí žádné konkrétní plány. Podle tiskového mluvčího Googlu podává společnost žádosti o patenty na řadu nápadů, se kterými zaměstnanci přijdou. Některé prý dozrají v produkty nebo služby, některé nikoliv.
Google se snaží zavedením nových patentů o rozšíření své kontextové reklamy. Už dnes kombinuje historii webového prohlížeče uživatele s výsledky hledání a využívá znalosti polohy z GPS. „Tohle je způsob, jak změnit vaše přístroje na osobní sledovací zařízení,“ říká Gus Hosein z Privacy International.