Největší český internetový obchod Alza.cz loni zvýšil tržby o 19,3 procenta na rekordních 25 miliard korun bez DPH. E-shop se tak zařadil do první desítky největších obchodníků v České republice. Počet objednávek stoupl o 30 procent na 10,3 milionu. Zákazníků měl obchod 3,7 milionu. Výši zisku společnost neuvedla.
Alza se dostala mezi desítku největších obchodníků. Tržby loni zvedla na 25 miliard
Obrat rostl napříč zeměmi, kde e-shop působí: v Česku o 21 procent a na Slovensku o 15 procent. „V Maďarsku dosáhl obrat téměř jedné miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 procent. Přes 51 procent plateb bylo uskutečněno kartou (terminál i on-line), více než 50 procent objednávek šlo z mobilních zařízení,“ uvedl místopředseda představenstva Tomáš Havryluk.
Mezi kategorie zboží s obratem vyšším než miliarda korun patřily notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (například pračky a sušičky) a malé domácí elektro.
Alza.cz během prodejně nejsilnějšího dne 17. prosince dosáhla obratu 240 milionů korun a vyřídila 108 648 objednávek. Za minutu zpracovali v tento rekordní den zaměstnanci 388 objednávek, tedy 6,5 za vteřinu.
E-shop také loni rozšířil distribuční síť a v listopadu zahájil prodej výrobků vlastní značky AlzaPower, která zahrnuje 49 položek, jako jsou nabíječky, kabely, baterie, powerbanky a další.
V roce 2017 zvýšila Alza.cz zisk o čtvrtinu na 808 milionů korun. Působí na 26 trzích EU, má patnáct set zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L. S. Investments Limited se sídlem na Kypru.
Tržby e-shopů loni vzrostly na 135 miliard
Mezi největší internetové obchody v České republice patří dále Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Například společnost Sully System, která zastřešuje e-shopy Mall Group a další e-commerce aktivity, dosáhla ve finančním roce 2016/2017 konsolidovaných čistých tržeb osm miliard korun a měla ztrátu 872 milionů korun.
Tržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Podíl e-shopů na maloobchodních tržbách stoupl na 11,4 procenta.