Na stavbu D55 ze Starého Města do Moravského Písku přišlo šest nabídek, nejnižší od Skansky

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo šest nabídek na stavbu dálnice D55 ze Starého Města na Uherskohradišťsku do Moravského Písku na Hodonínsku. Nejvýhodnější nabídku za 1,951 miliardy korun podala společnost Skanska, jde zhruba o 75 procent předpokládané hodnoty, uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Stavba úseku, který bude podle údajů uvedených ŘSD dlouhý 8,8 kilometru, má vydané pravomocné stavební povolení. Zahájení stavby se podle Mátla předpokládá ve druhém pololetí tohoto roku. Uvedení úseku do provozu předpokládají silničáři v roce 2024. V budoucí trase dálnice už začaly přípravné práce.

Platné stavební povolení na úsek D55 ze Starého Města do Moravského Písku získali silničáři předloni v listopadu. Odvede tranzitní dopravu ze silnice I/55 procházející Starým Městem, Uherským Hradištěm, Kunovicemi, Ostrožskou Novou Vsí a Uherským Ostrohem a také ze silnice II/427 mezi Starým Městem, Kostelany nad Moravou, Nedakonicemi a Moravským Pískem.

„Vybudování D55 v nové trase přispěje ke zvýšení bezpečnosti obyvatel,“ uvedla před nedávnem Lucie Trubelíková ze zlínské správy ŘSD.

Mezi Starým Městem a Babicemi už se staví

Loni v září zahájilo ŘSD na Uherskohradišťsku výstavbu dálnice D55 mezi Babicemi a Starým Městem. Hotovo má být v roce 2024. Úsek dálnice dlouhý téměř 8,5 kilometru přijde na 2,85 miliardy korun bez DPH. Nová část dálnice odvede tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí Babice, Huštěnovice a Staré Město, kterými denně projede asi 15 tisíc automobilů.

Už v říjnu 2018 zahájilo ŘSD dostavbu jihovýchodní části obchvatu Otrokovic, který je též součástí D55. Se zprovozněním více než 3,1 kilometru dlouhého úseku, který bude končit před řekou Moravou v průmyslové části Napajedel, počítají silničáři letos. Po kompletní dostavbě by měla dálnice D55 v budoucnu propojit střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude zhruba sto kilometrů, u Břeclavi se napojí na dálnici D2.