Srážka vlaků v Indii si vyžádala přes dvě stě mrtvých

Počet mrtvých po vlakovém neštěstí v indickém státě Odiša podle agentury Reuters stoupl už na nejméně 207. Zraněných je přinejmenším 850. Podle indického tisku na místě nehody pokračuje masivní záchranná akce a pátrací týmy stále prohledávají vagony.

Na místě zasahují stovky policistů a záchranářů, kteří se snaží dostat k lidem uvězněným uvnitř vagónů; do záchranné operace se zapojily posádky 200 sanitek. „Všem postiženým bude poskytnuta maximální možná pomoc,“ uvedl na Twitteru indický premiér Naréndra Módí. 

„Zdá se, že zraněných je příliš mnoho. Sháníme značný počet autobusů, aby převezly zraněné do okolních nemocnic,“ napsal na Twitteru Pradíp Džena, státní tajemník Odiši. Podle jeho vyjádření bylo do nemocnic převezeno zhruba 850 lidí. 

Podle listu Hindustan Times k nehodě došlo nedaleko železniční stanice Bahanaga, kde se s nákladní soupravou srazil Coromandel Express. Jeden z vlajkových vlaků indických železnic mířil ze správního střediska státu Bangla Kalkaty do metropole Tamilnádu Čennaí.

Každoročně několik stovek nehod

Podle mluvčího ministerstva železnic po srážce s nákladním vlakem vykolejilo deset až dvanáct vagonů expresu; část z nich spadla na sousední trať, kde do nich narazil osobní vlak jedoucí z opačného směru. Tři vagony druhého vlaku rovněž vykolejily.

Soustrast rodinám obětí vlakového neštěstí vyjádřil mimo jiné český ministr zahraničí Jan Lipavský (Piráti).

Navzdory snahám indické vlády o zvýšení bezpečnosti dochází na indických železnicích každoročně k několika stovkám nehod. V srpnu 1995 se poblíž Dillí srazily dva vlaky a při nejhorší vlakové nehodě v historii Indie zahynulo 358 lidí. Většina vlakových nehod je připisována lidské chybě nebo zastaralému signalizačnímu zařízení.

V Indii, která má 1,4 miliardy obyvatel, využije každý den více než dvanáct milionů cestujících některý ze čtrnácti tisíc vlaků, které jezdí na 64 tisících kilometrů.