Srážka nákladních vlaků u Přerova na 23 hodin zastavila koridor na Ostravu. Provoz na trati už byl částečně obnoven

Provoz na koridorové trati u Prosenic na Přerovsku, kde se v noci ze čtvrtka na pátek srazily dva vlaky, byl částečně obnoven až po desáté hodině večer. Mluvčí Správy železnic Nela Friebová dříve uvedla, že provoz bude zastaven pravděpodobně do sobotních brzkých ranních hodin. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, škoda podle údajů Drážní inspekce dosahuje 21 milionů korun. Policie nehodu vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.

Provoz na trati se po jedné části kolejí podařilo obnovit zhruba 23 hodin po srážce. „Vlaky nyní jezdí po sudé kolejové skupině. Ke zprovoznění druhé části staničních kolejí dojde po výměně zničené výhybky. Její výroba potrvá zhruba dva týdny. Následně proběhne oprava a plné zprovoznění trati,“ uvedla Správa železnic.

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) po pátečním zasedání vlády přiblížil, že na obnově jednoho z hlavních tahů se pracuje s plným nasazením. „Celý den se odstraňují následky nehody, která znamenala vykolejení vlaků a ochromení dopravy,“ řekl.

Nehoda se stala ve stanici Prosenice ve čtvrtek ve 22:55 hodin v prostoru výhybky, souběžně jedoucí vlaky se střetly bočně. Nikdo nebyl zraněn, škoda podle aktuálních údajů Drážní inspekce dosahuje 21 milionů korun.

Následky nehody likvidují hasiči, drážní hasiči i dobrovolné jednotky z Přerova a okolních obcí. „Odklízeli dřevo z vykolejených vagónů, následně probíhalo vyšetřování události a poté odstartovaly další odklízecí práce. Na místě je nehodový vlak s jeřábem a dva vyprošťovací tanky. Vykolejené vozy se budou rozřezávat a následně odklízet,“ řekla mluvčí Friebová.

„Za pomoci vyprošťovacích tanků se budou poté odstraňovat havarované vagóny z železničního náspu, které leží mimo trať,“ řekl mluvčí hasičů Radek Buryánek. Na řadu poté přijde oprava železničního svršku, trakčního vedení i poškozených kolejí.

Podezření z obecného ohrožení z nedbalosti

Nehoda se podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala stala v prostoru výhybky, souběžně jedoucí vlaky se střetly bočně. Policie havárii vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti. 

Po příčinách nehody, která se stala v prostoru výhybky, pátrají i inspektoři Drážní inspekce. „Budeme zjišťovat, jak probíhal provoz na té trati, jak byla zabezpečena, jak strojvedoucí řídili a zda plnili všechny své povinnosti. V tuto chvíli je šetření teprve na začátku, budeme všechny tyto okolnosti, tedy jak technickou stránku, tak i lidský faktor, zjišťovat,“ řekl Martin Drápal.

Spoje mají až dvě hodiny zpoždění

Nehoda se stala na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou, zpoždění spojů se dotklo i zahraniční dopravy, jezdí tudy vlaky mezi Rakouskem a Polskem. Například IC Ostravan, který vyjel v pět ráno z Třince, měl víc než 182 minut zpoždění, u dalších spojů bylo zpoždění zhruba hodinové.

Podle mluvčí Českých drah se vypravení náhradních autobusů začalo řešit okamžitě. „U dálkové dopravy jezdí autobusy v různých úsecích podle kapacity stanic, u regionální dopravy je to v úseku Lipník nad Bečvou – Přerov. Ustálit by se to ale mělo u dálkové dopravy náhradní autobusovou dopravou v úseku Olomouc–Hranice a Přerov–Hranice,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

V úseku jezdí náhradní autobusy

Náhradní autobusovou dopravu v úseku Drahotuše–Přerov zavedl i další dopravce RegioJet. „Autobusy nahrazují jak rychlíkové spoje na lince R8 Bohumín–Přerov–Brno, tak dálkové vlakové spoje RegioJet na trase Praha–Ostravsko–Košice. Přes veškerou snahu je bohužel třeba očekávat výrazná zpoždění spojů a další omezení,“ informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

„Kyvadlovou dopravu od rána zajišťovaly na místě čtyři žluté autobusy RegioJet, další na místo posíláme tak, aby se zvládly rostoucí počty cestujících s tím, jak bude nastávat přepravní špička,“ doplnil Ondrůj.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
před 59 mminutami

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
před 1 hhodinou

V Krabici od bot lidé darovali rekordních 65 tisíc dárků pro děti v nouzi

V letošní vánoční sbírce Krabice od bot lidé darovali o čtyři tisíce krabic s dárky více než loni. ČT to sdělil Dalibor Hála, mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické, která sbírku pořádá. Řada dárců také využila možnost poslat příspěvek do on-line sbírky, která potrvá až do 6. ledna. Zatím se vybralo přes 4,8 milionu korun.
před 2 hhodinami

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 16 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 17 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
19. 12. 2025
Načítání...