Stavba severovýchodního obchvatu Pardubic stále nemá pravomocné stavební povolení. Vydáno bylo už loni, napadl ho ale podnikatel Miloš Holeček, který je majitelem pozemků v okolí. Ten zároveň vede dlouhodobé spory s městem. Podobným sporům má zabránit novela zákona o liniových stavbách, která má začít platit už příští rok.
Stavba obchvatu Pardubic stále nemá povolení. Napadl ho podnikatel Holeček, který je ve sporu s městem
V současné době už měli – podle původního plánu – na místě pracovat archeologové, kteří prostor zkoumají před vlastním projektem, stavba obchvatu ale nabírá zpoždění. Miloš Holeček sice pozemky pod budoucím obchvatem státu prodal, ale následně se jako jediný účastník odvolal ve stavebním řízení.
„Napadl všechna závazná stanoviska, napadl i neplatnost územního rozhodnutí. Využil nejzazší termín a podal odvolání až poslední den lhůty,“ říká ředitel pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.
Vedení pardubické radnice považuje Holečkovy kroky za mstu
Podle Holečka plánovaná stavba nemá všechny náležitosti. „Chybějí tam věci, které by to mělo splňovat, například EIA čili posouzení vlivu na životní prostředí,“ říká podnikatel.
Ředitelství silnic a dálnic tvrdí, že má potřebné dokumenty v pořádku, včetně kladného stanoviska krajského úřadu a ministerstva životního prostředí. Vedení pardubické radnice považuje Holečkovy kroky za mstu.
V minulosti mu sice zastupitelé legalizovali na černo postavený dům u městského parku, v součanosti s ním ale radnice vede spor o plot vily, který je z části na městském pozemku.
„Považuji to za nějaký jeho systematický souboj s městem a zastupitelstvo už mu, předpokládám, nevyjde v žádném případě vstříc, o to se postarám,“ prohlásil primátor Pardubic Martin Charvát (ANO).
Miloš Holeček upozorňuje i na to, že on a další bývalí majitelé pozemků pod obchvatem dostali při prodeji až o třetinu méně peněz. „Znalecký posudek je vadný, de facto poškozuje vlastníky a spoluvlastníky pozemků,“ uvedl.
Ředitelství silnic a dálnic už většinu pozemků vykoupilo. Vede ale vyvlastňovací řízení s osmi jinými majiteli, tři z nich se už obrátili na soud. „V prvním kole jsme uspěli a uspěli jsme i u odvolacího orgánu,“ říká ředitel pardubické správy ŘSD.
I přes všechny komplikace by měl být severovýchodní obchvat Pardubic v provozu za tři roky.