Pět milionů korun i lidský život. Při tragické nehodě na přejezdu řidič nejspíše nerespektoval světla

Od nedělního rána opět jezdí vlaky mezi Rakovníkem a Mladoticemi. V sobotu odpoledne jezdit nemohly – dopravu zastavila tragická nehoda osobního vlaku s dodávkou na přejezdu. Její vyšetřování ještě není u konce, policie ale prozatím považuje za hlavní příčinu to, že řidič dodávky nerespektoval výstražná světla.

Nehoda u Příčiny
Zdroj: ČTK Autor: Jaroslav Beneš

Jedna mrtvá žena a sedm zraněných, z toho dva těžce – nejenom z řad posádky auta, ale i z cestujících ve vlaku. Tak skončila nehoda, která se stala na přejezdu u Příčiny, kde se trať Rakovník–Karlovice kříží se souběžnou silnicí druhé třídy. Proč se stala, nechtěla policie bezprostředně po nehodě říct. Nyní už je jasněji, byť nejde ještě o definitivní závěr vyšetřování.

„S největší pravděpodobností řidič dodávky nerespektoval výstražné znamení na železničním přejezdu, které fungovalo, a vjel do dráhy vlaku, čímž došlo ke střetu,“ řekla policejní mluvčí Michaela Richterová. Jisté je zatím pouze to, že při nehodě nesehrál žádnou roli alkohol – dechové zkoušky u řidiče i strojvedoucího byly negativní.

Stav těžce zraněného je stabilizovaný

Při nehodě zemřela jedna žena a zprávy z plzeňské fakultní nemocnice, kam záchranářský vrtulník přepravil jednoho ze dvou těžce zraněných lidí, nebyly povzbudivé. Necelý den po srážce již ale lze doufat, že se počet obětí nezvýší. Stav pětadvacetiletého muže, kterého lékaři museli v sobotu operovat, je stabilizovaný. Druhý těžce zraněný byl po nehodě převezen do Ústřední vojenské nemocnice do Prahy. Její mluvčí Jitka Zinke uvedla, že nemůže informace o jeho stavu poskytnout.

Všichni lidé, kteří utrpěli vážnější poranění, i oběť nehody se v dodávce i vlaku pouze vezli. Strojvedoucí přežil nezraněn, řidič auta utrpěl jen lehké zranění.

Škoda přes pět milionů

Nehoda způsobila i vážné škody – přesahují pět milionů. Nejrozsáhlejší je poškození motorového vozu řady 810, který po střetu s autem vykolejil a částečně spadl z třímetrového náspu. Velkou část noci jej pak železničáři vraceli na koleje – dorazil nehodový vlak a speciální jeřáb, motorák vrátily na trať ve tři v noci. Provoz na trati Rakovník–Kralovice se potom podařilo obnovit včas, aby mohl kolem šesté ráno projet první osobní vlak.

Drážní jeřáb vrátil vykolejený motorový vůz zpět na koleje

Zdroj: ČTK
Autor: Jaroslav Beneš

Kromě pětimilionové škody na vlaku vznikla při nehodě podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala také 150tisícová škoda na dodávce. Oprava trati potom přijde Správu železniční dopravní cesty na deset tisíc korun.