Systém sdílených kol v Ostravě začne letos fungovat v polovině dubna. Růžová kola, která ve městě jezdila loni, z velké části nahradí modré bicykly společnosti Nextbike. Ta Ostravě nabídla výhodnější podmínky. Po městě budou rozmístěny dvě stovky stojanů, které budou moci využívat všichni cyklisté.
Sdílená kola se do Ostravy vrátí v polovině dubna. Kromě růžových budou jezdit i modrá
Systém sdílených kol měl letošní sezonu v Ostravě zahájit už na začátku dubna. Na odklad o dva týdny město přistoupilo proto, aby mohlo být v provozu hned všech šest set bicyklů najednou. Kola městského typu budou mít tři rychlostní převody a úložný košík.
V Ostravě se letos mění hlavní provozovatel služby. Zatímco loni bikesharing provozovala firma Rekola se svými růžovými bicykly, letos to bude společnost Nextbike, která provozuje modrá kola. Do veřejné zakázky se přihlásily jenom tyto dvě společnosti, jenže Nextbike podle náměstskyně primátora Kateřiny Šebestové (ANO) nabídl lepší podmínky.
Růžová kola úplně nezmizí
Město Ostrava dá za každou výpůjčku kola deset korun. Provoz služby, který je naplánován od poloviny dubna do poloviny prosince, přijde městskou kasu na 4,5 milionu korun. Nabídka firmy Rekola byla zhruba o pětinu vyšší.
I když veřejnou zakázku vyhrála firma Nextbike, růžová kola z ostravských ulic úplně nezmizí. Firma Rekola chce bikesharing provozovat v Ostravě dál, i když bez podpory města. Lidé je najdou jenom v centru. Dotovaná modrá kola si budou moci lidé vypůjčit i ve Slezské Ostravě, Vítkovicích, Petřkovicích, Mariánských Horách a Hulvákách, Ostravě-Jihu, Porubě a Hošťálkovicích.
Systém sdílených kol se těší velké oblibě po celém Česku. Loni si jenom v Ostravě půjčilo bicykl až šest set lidí denně a najeli v průměru 130 tisíc kilometrů. Od dubna se bikesharing vrací i do Frýdku-Místku.