SFDI měl původně v loňském roce pracovat s rozpočtem ve výši 84,2 miliardy korun, během roku se však výdaje zvýšily využitím rozpočtových rezerv a dalších zdrojů. Nakonec loňské výdaje fondu tvořily 97,7 procenta všech jeho loňských zdrojů.
Kam šly loni investice SFDI:
- Větší část peněz loni z fondu směřovaly na výstavbu a opravy dálnic a silnic, konkrétně téměř 45,5 miliardy korun.
- O necelé dvě miliardy korun méně šlo na železnice, tři miliardy vydal fond na provoz mýtného systému.
- Dalších 1,5 miliardy korun směřovalo na projekty v rámci vnitrozemské vodní dopravy.
- Zbylá část peněz byla určena například na překladiště pro kombinovanou dopravu, cyklostezky a další menší projekty.
Letos pracuje SFDI s rekordním rozpočtem. Vláda chce využít dopravní stavebnictví jako jeden z impulzů pro ekonomiku po koronavirové krizi, v uplynulých týdnech proto navýšila rozpočet fondu na 113 miliard korun. Původně se počítalo s rozpočtem okolo 87 miliard.
Od vzniku v roce 2001 SFDI rozdělil na financování dopravních staveb více než 1,1 bilionu korun. K nejdražším projektům patřila stavba dálnice D8 a železničního tunelu v Ejpovicích.