V Německu se od 1. července letošního roku výrazně rozšíří zpoplatněné úseky dálnic a silnic 1. třídy pro vozidla nad 7,5 tuny. Německý mýtný systém bude nově pokrývat o 40 tisíc kilometrů více než dosud, kdy bylo zpoplatněno 15 tisíc kilometrů.
Cesta po německých silnicích se kamionům prodraží. Mýto se bude platit na desetitisících kilometrech
Podle společnosti Eurowag, která je poskytovatelem platebních řešení pro silniční mobilitu v Evropě z hraničních přechodů, se českých řidičů bude mýtný systém týkat například na cestách do Německa při přejezdu hraničních přechodů Petrovice, Strážný, Hora Sv. Šebestiána a Folmava.
Vedle rozšíření zpoplatněných úseků bude zároveň snížen počet obslužných terminálů, na kterých si dopravci budou moci mýtné vyřídit. Současných 3500 manuálních terminálů bude na 600 místech nahrazeno 1100 elektronickými terminály nové generace.
Nově bude možné rezervovat mýto také prostřednictvím mobilní aplikace. Podle Eurowagu tak chce německé ministerstvo dopravy postupně přesunout obslužný systém na on-line systém.
Cena mýtného, která se nemění, se v Německu liší v závislosti na objemu motoru vozidla a množství emisí; v březnu 2017 rozhodl německý parlament o zpoplatnění dálnic od roku 2019 i pro osobní auta. Nejlevnější poplatek s desetidenní platností mýtného se bude pohybovat od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun). Nejdražší roční mýtné bude stát 130 eur (3513 korun).