O2 hlásí čistý zisk přes pět a půl miliardy. Firmě vydělával internet i televize

Operátor O2 loni zvýšil čistý zisk o šest procent na 5,59 miliardy korun. Ve výsledcích se pozitivně projevila nabídka nových služeb, která mimo jiné vyrovnala dopad regulace roamingu, uvedla firma. Nárůst zisku pak ovlivnil prodej podílu ve společnosti Taxify. Provozní ziskovost zůstala na úrovni roku 2016.

Výnosy z pevných linek se snížily o 6,7 procenta na 10,79 miliardy korun. Nadále rostly výnosy z O2 TV, které se zvýšily o desetinu.

Mobilní výnosy vzrostly o 3,4 procenta na 19,99 miliardy, i přes dopad evropské regulace roamingu, která se ve výsledcích negativně projevila od třetího čtvrtletí. Jednou z nejrychleji rostoucích oblastí v roce 2017 byly pro O2 výnosy z finančních služeb.

„Rok 2017 byl rokem zvýšených investic. Zajistili jsme si prodloužení užívání značky O2 a získali nové frekvenční licence. Na Slovensku jsme se díky nárůstu investic do vlastní sítě stali jedničkou v pokrytí nejrychlejší datové sítě LTE,“ uvedl finanční ředitel Tomáš Kouřil.

Mobilní stagnace, televizní růst

„Za růstem klíčových ukazatelů v roce 2017 stojí především novinky, které jsme představili. Od února může náš neomezený Internet na doma využívat 99 procent všech domácností v Česku. Nové zařízení O2 Smart Box jim zajišťuje rychlé připojení k internetu a kvalitní pokrytí domácí Wi-Fi sítí. Zároveň se stal nejdostupnějším centrem chytré domácnosti na trhu. To je jedna z oblastí, kterou chceme rozvíjet i v letošním roce,“ uvedl generální ředitel Jindřich Fremuth.

Počet mobilních zákazníků O2 stagnoval na 4,938 milionu. Z toho počet zákazníků smluvních služeb vzrostl o 2,2 procenta na 3,429 milionu. V síti operátora O2 má 63 procent telefonů operační systém a 46 procent podporuje LTE.

Naopak počet zákazníků služby O2 TV na pevných linkách se zvýšil o 7,5 procenta na 237 tisíc. Množství přípojek xDSL kleslo o pět procent na 729 tisíc, počet rychlejších připojení VDSL ale stoupl o sedm procent na 535 tisíc. Počet hlasových pevných linek klesl o 12 procent na 613 tisíc.

Počet mobilních zákazníků na Slovensku vzrostl do konce prosince 2017 meziročně o 2,3 procenta na 1,937 milionu, z toho počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o 5,9 procenta na 1,141 milionu.