
Stát reklamuje modernizaci dálnice D1 u Jihlavy
Po zbrusu novém betonu, který by měl vydržet až třicet let, se na dálnici u Jihlavy jezdí zhruba měsíc a stát už řeší první reklamaci. „Co nám vadilo nejvíce, bylo nedodržení technologie u protismykových vlastností,“ vysvětlil mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Na špatně odvedenou práci upozornil před dvěma týdny ministr dopravy Dan Ťok. „Necháme firmu znovu udělat betony. Ty prostě nejsou kvalitní a my tady budeme jako striktní investor trvat na tom, že dostaneme kvalitní práci,“ řekl Dan Ťok v OVM.

Ministr dopravy Dan Ťok v Otázkách Václava Moravce
ŘSD už nechalo největší nedostatky odstranit
Opravy jsou na první pohled viditelné jako světlejší pruhy v betonu. Podle ŘSD ale stále hrozí i to, že by se v budoucnu mohla kvůli této závadě malá část nového povrchu bourat. Letos to ale určitě nebude. Soutěž na modernizaci úseku za téměř 600 milionů korun vyhrála teplická firma Vodohospodářské stavby. Vedení firmy ale na dotaz České televize nereagovalo.
Špatný povrch zvyšuje nebezpečí nehod
Podle odborníka byl na vině především prach, který se před samotným měřením nepodařilo uklidit. Příliš kluzká vozovka přitom může být pro řidiče nebezpečná. „Kluzký povrch prodlužuje brzdnou dráhu. Nebezpečí nehod tak může být vyšší,“ vysvětlil specialista na povrchové vlastnosti vozovek Leoš Nekula.
Nekvalitně odvedená práce není na českých dálnicích žádnou novinkou. Stát kvůli nedostatkům už dřív nechtěl dlouho převzít modernizovaný úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, spor o zvlněnou D47 na severní Moravě se zase táhne už šest let. Jestli podobný spor čeká i D1 u Jihlavy, se teprve ukáže. Dělníci se sem ale vrátí nejdřív na jaře, kdy začnou opravovat druhou polovinu dálnice.