Paříž začala v reálném městském provozu testovat pokročilý elektrický minibus, který se obejde úplně bez řidiče.
V Paříži už jezdí robotické autobusy bez řidičů. V budoucnu jich má být celá flotila
Hlavní město Francie, které bojuje s chronickým znečištěním a dopravními zácpami, se rozhodlo otestovat samořídící elektrické minibusy EZ10 až pro šest sedících cestujících. Kyvadlový spoj spojující Lyonské a Slavkovské (Austerlitz) nádraží v Paříži začal jezdit dnes a bude testován do počátku dubna. Vůz naváděný GPS jezdí zdarma sedm dní v týdnu.
EZ10 vymyslela francouzská společnost Easymile. Firma dodala, že flotila malých kyvadlových autobusů je již v provozu v několika zemích po celém světě, včetně USA. Komerční rychlost autobusu je 15 kilometrů za hodinu. Byl navržen pro veřejnou dopravu na krátké vzdálenosti. Je vybaven systémem pro detekci objektů a může upravit svoji trajektorii, aby se vyhnul překážkám. Nepotřebuje ke svému provozu velkou infrastrukturu.
Po mostu Charlese de Gaulla, který v Paříži spojuje dvě vlakové stanice, jezdí minibusy v odděleném jízdním pruhu, aby se v provozu nemíchaly s jinými vozy.