Hroší mládě Moo Deng na internetu okouzlilo miliony lidí a významně podpořilo podnikání v Thajsku. Půvab mladé samičky totiž láká návštěvníky toužící vidět ji a její rodinu, což zároveň oživilo debaty o záchraně volně žijících zvířat. Celosvětová popularita mláděte podnítila zájem například o dorty ve tvaru hrocha v kavárně v Bangkoku nebo o hračky s hroší tematikou, které generují velké tržby. Za úspěchem samičky Moo Deng však „číhá“ neveselá realita toho, že její druh ve volné přírodě postupně ztrácí své přirozené životní prostředí.
Sláva hrošíka upozorňuje na ohrožení jeho druhu a podporuje podnikání
Sláva hrošího mláděte podporuje podnikání a upozorňuje na ohrožení tohoto druhu (zdroj: Reuters)
Hrošík v thajské zoo inspiruje řadu malých podniků (zdroj: ČT24)