Začíná druhá etapa rekonstrukce Barrandovského mostu. Přinesla omezení

Události: Oprava Barrandovského mostu (zdroj: ČT24)

Začala druhá fáze rozsáhlých oprav pražského Barrandovského mostu, která potrvá do poloviny srpna. Opravy zahrnou práce na levé straně mostu ve směru do Braníku a na barrandovské rampě z ulice K Barrandovu. Na některých trasách tak bude nutné použít objížďky. Lidé také mohou nechat auto doma a využít posílené hromadné dopravy.

„Největším dopravním omezením, které zásadně dopravu v Praze ovlivní, bude uzavření barrandovské rampy od Barrandova ve směru z ulice K Barrandovu na Jižní spojku. Objízdná trasa povede po D0 (Pražský okruh) Lochkovským tunelem a po Strakonické ulici zpět na Barrandovský most a Jižní spojku.

Pro vzdálenější cíle, jako jsou Modřany, Kamýk či Chodov, bude možné pokračovat po okruhu D0 na sjezd Písnice, který se plánuje v době rekonstrukce mostu otevřít, a poté do centra po Libušské ulici, či jet dál po D0 na sjezd Vestec. Možností je také dojet až k dálnici D1 a odtud zamířit do centra po ulicích Brněnská a 5. května,“ píše se na webu TSK barrandak.cz.

Na Barrandovském mostě bude doprava vedena ve třech provizorních jízdních pruzích v každém směru, jako tomu bylo v první etapě v loňském roce, tedy tři pruhy směrem na Smíchov a tři pruhy směrem na Braník.

Při opravě bude, stejně jako loni, na kraji mostu přichystána odtahová služba. „Bude pro všechny zadarmo,“ řekl v úterý ředitel Technické správy komunikací (TSK) Jozef Synčák.

Posílení hromadné dopravy

Pražský dopravní podnik (DPP) upravil některé trasy. Tramvajová linka číslo 21 jede v pracovní dny celodenně, a to přibližně od 06:00 do 19:00, a bude navýšena její kapacita, v běžném provozu jezdí pouze jeden vůz. Ve směru od Modřan je ze zastávky Anděl v Nádražní ulici odkloněna ke stanici metra B Smíchovské nádraží.

V pracovní dny přibližně od 06:00 do 20:00 dopravní podnik rozdělil trasu autobusové linky číslo 125, která jede ze Skalky přes Petrovice pouze ke stanici metra C Háje. Dál podnik zavedl náhradní autobusovou dopravu X125, která jezdí ze zastávky Jižní Město přes Háje ke Smíchovskému nádraží a zpět.

Cestující v městské hromadné dopravě mohou využít také přívoz P3, který pluje mezi Dvorci na Praze 4 a Lihovarem na Praze 5 a přívoz P4 mezi pravobřežní Belárií na Praze 12 a přístavištěm Dostihová na levém břehu.

Postup prací

Dělníci začínají frézovat povrch vozovky, demolovat římsy a zábradlí. „A budeme se, pokud to půjde, co nejrychleji dostávat k nosné konstrukci, abychom mohli položit vyrovnávací beton. Budou pokračovat izolace a práce na obnově všech částí,“ řekl při úterním představení prací náměstek ředitele TSK Josef Richter.

Letošní práce na opravě mostu byly zahájeny už v prvním čtvrtletí. Silničáři museli opravit ty části, které nevyžadují omezení provozu na mostě. Přebudováván je například sjezd na Modřanskou ulici.

Rekonstrukce Barrandovského mostu odstartovala loni na jižní polovině jeho jižní části. Práce jsou rozložené do několika let a mají trvat vždy jen část roku. Za celé období vyjdou na 594,5 milionu korun. 

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.