Cestující v pražském metru mohou po kompletní rekonstrukci znovu využívat stanici na lince A Jiřího z Poděbrad. Dělníci vyměnili eskalátory, obnovili technologie a zrekonstruovali obklady a další části stanice. Pokračují práce na stavbě bezbariérového vstupu. Dopravní podnik (DPP) počítá se zprovozněním výtahů v prvním pololetí příštího roku. Stanice Jiřího z Poděbrad byla zprovozněna v roce 1980, dopravní podnik ji opravoval poprvé.
Stanice Jiřího z Poděbrad se otevřela po rekonstrukci. Zbývá zprovoznit výtahy
„Nejdříve jsme rekonstruovali tu neveřejnou část. Od ledna letošního roku jsme stanici pro veřejnost uzavřeli, abychom zrekonstruovali nástupiště, obklady, hliníkové obložení a další věci. Náklad na samotnou rekonstrukci stanice byl asi osm set milionů korun, když k tomu připočítáme tu bezbariérovost, tak se blížíme k 1,3 miliardy,“ popsal generální ředitel DPP Petr Witowski.
Dopravní podnik vyměnil původní sovětské eskalátory za nové, které jsou úspornější a ekologičtější. Kromě toho dělníci odstranili průsaky, vyměnili rozvody, osvětlení či poškozené obklady a dlažby. Sundali podhledy a zmodernizovali vzduchotechniku. Opravili rovněž konstrukční prvky, jako jsou třeba sloupy.
„Došlo také k estetickému vyčištění stanice, třeba tu už nejsou zářivky zavěšené ze stropu, ale zabudované v podhledu. Vrátili jsme se k esteticky čistému designu z roku 1980, je to tedy tak, jak to mělo být,“ řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).
Při výluce byly uzavřeny rovněž podchody a vestibul stanice metra. Kompletní uzavírka při výměně pohyblivých schodů byla podle dopravního podniku nezbytná, protože stanice má pouze jeden výstup. Na povrchu pak zmizely stříšky nad vstupy, které nahradila prosklená zábradlí, a přibyl stožár s označením metra a názvem stanice.
Po znovuzprovoznění budou pokračovat práce na stavbě výtahů, které mají začít fungovat ve druhém čtvrtletí příštího roku. Stanice bude 47. bezbariérovou stanicí z celkem 61. „Plánujeme, že výtah budeme zprovozňovat někdy na přelomu jara a léta,“ dodal Witowski.