Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyhlásilo výběrové řízení na dlouho plánovanou poslední část západního dálničního obchvatu Olomouce mezi Křelovem-Břuchotínem a olomouckou částí Slavonín. Stavba bude na obou koncích napojena na dálnici D35, součástí bude nová mimoúrovňová křižovatka Křelov.
Ředitelství silnic a dálnic vypsalo tendr na poslední část dálničního obchvatu Olomouce
„Předpokládaná hodnota zakázky je 1,15 miliardy korun bez DPH. Stavba délky 3,2 kilometru, kterou se dokončí dálniční obchvat Olomouce, má vydané stavební povolení v právní moci a dokončuje se majetkoprávní příprava,“ uvedl ředitel ŘSD Radek Mátl.
Stavební povolení na poslední část západního dálničního obchvatu Olomouce vydalo ministerstvo dopravy letos v březnu. ŘSD chce stavbu zahájit v příštím roce. Po zprovoznění obchvatu, které je naplánováno na rok 2026, by se měly přestat tvořit dlouhé kolony před okružní křižovatkou u hypermarketu Globus na západním okraji města.
Při majetkoprávní přípravě bude nutné vyřídit přibližně 450 smluv, které zahrnují nejen výkupy pozemků, ale také uložení věcných břemen či nájemní smlouvy.
EIA se musela kvůli změně zákona zopakovat
Přípravu stavby poslední části obchvatu Olomouce dlouho komplikovaly spory o vedení trasy v katastru Křelova. Kvůli změně zákona bylo nutné v roce 2018 zopakovat složitý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA.
Poslední úsek dálničního obchvatu Olomouce je součástí dálnice D35. Takzvaná západní tangenta spojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první etapou obchvatu. Stavba téměř 15 kilometrů dlouhé jižní části obchvatu Olomouce byla dokončena v roce 2003 a stála 4,9 miliardy korun.