Silničáři v Praze začali s opravou nájezdové rampy ve Wilsonově ulici, která je součástí magistrály. Podle plánů Technické správy komunikací tam práce potrvají do 15. června. Už příští týden zároveň městská firma zahájí přípravy na rekonstrukci Barrandovského mostu. Právě oprava jednoho z nejrušnějších uzlů v Praze způsobí mnohem vážnější problémy v dopravě než práce, které nastaly v souvislosti se současnou opravou rampy.
Pražští silničáři začali opravovat část magistrály u hlavního nádraží
„Silničáři už brzy ráno zúžili nájezdovou rampu o jeden jízdní pruh. Zatím je však doprava i díky křižovatce řízené semafory relativně plynulá. I tak ale řidiči musejí počítat s tím, že v dopravní špičce se tam můžou krátce zdržet,“ řekla krátce před 12:00 redaktorka ČT Andrea Grubnerová.
„Rampa není tak vytížená, a tyto práce tak můžeme provádět i v době oprav Barrandovského mostu. Zásadní zásah do plynulosti provozu na magistrále to nemá. V rámci oprav máme na magistrále v ulici Wilsonova v letošním roce ještě naplánováno dokončit souvislou údržbu, kterou jsme dělali v loňském roce. Tyto práce ale proběhnou až po dopravním omezení na Barrandovském mostě,“ uvedla mluvčí Technické správy komunikací Praha Barbora Lišková.
Úpravu rampy Barandovského mostu zahájí městský podnik ve středu 6. dubna. „Jedná se o sjízdnou rampu na ulici Modřanská, kde nám přibyde jeden jízdní pruh. Bude se jednat o odbočovací pruh směrem na Modřany a Braník,“ přiblížila Lišková s tím, že těmito úpravami se navýší kapacita rampy. Navíc se tím usnadní i vyklízení Barrandovského mostu pro další práce.
První velká oprava Barrandovského mostu
Barrandovský most je ve špatném stavu. Rekonstrukce by měla trvat několik let a přijde na téměř šest milionů korun.
Menší práce na mostě začaly už loni, týkají se jeho spodní části. Nemuselo tak prozatím dojít k žádným velkým omezením v dopravě. „Právě od května se ale počítá s tím, že ta omezení se už řidičů dotknou a že budou zúžené jízdní pruhy,“ uvedla Grubnerová.
Pokud jde o magistrálu, tak v minulosti se opravoval už i Nuselský most. V roce 2011 k tomu pražské radní donutil kolaps veřejné dopravy. K tomu došlo o rok dříve poté, co se dilatačními spárami mostu dostala voda do elektrického vedení metra a na pět hodin ho zastavila. K opravě mostu tehdy došlo po dlouhých čtyřiceti letech. Práce přišly na 280 milionů korun.