TÉMA

Magistrála

Část Václavského náměstí obsadili dělníci. Před stavbou tramvajové trati je třeba opravit vodovod a kanalizaci

Těžká technika a dělníci obsadili Václavské náměstí v Praze, kde začíná stavba nové tramvajové trati. Zatím však jde pouze o přípravné práce – konkrétně o rekonstrukci vodovodu a kanalizace, kterou provádí Pražská vodohospodářská společnost. Stavbu samotné tramvajové tratě zahájí Dopravní podnik Praha (DPP) 29. června, práce mají trvat tři roky.
14. 5. 2024|

Chybí respekt k lidem, kteří dokáží realizovat velké věci ve veřejném prostoru, míní Gebrian

Architekturu vystudoval a nyní o ní učí, píše i točí. A pro řadu diváků právě on otevírá často bolavé otázky veřejného prostoru v Česku. Architektura má podle něj schopnost ovlivňovat vztahy. „Když vytvoříte nějaký dobře udělaný prostor, o který se navíc staráte, tak se lidi v něm také chovají jinak,“ sdělil Adam Gebrian v Interview ČT24, kde mluvil i o diskutovaných sochách umělce Davida Černého, které mají zdobit pražský obchodní dům Máj, o Vltavské filharmonii nebo vizi pro pražskou magistrálu.
6. 5. 2024|

Stavba nové tramvajové trati na Václavském náměstí v Praze začne na konci června

Stavba nové tramvajové trati v horní polovině Václavského náměstí v Praze začne letos 29. června a potrvá tři roky. Tramvaje přes náměstí mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí nepojedou od tohoto data až do 30. září, řekl technický ředitel dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský. Náklady na vybudování trati od Národního muzea doprostřed náměstí vyjdou na 1,24 miliardy korun. Jako první vznikne odbočka a napojení ze současné tramvajové trati a práce budou postupovat směrem k muzeu. Auta budou po dobu výstavby jezdit obousměrně v jedné polovině náměstí.
15. 4. 2024Aktualizováno15. 4. 2024|

Traktory odjely z Prahy, jeden boural. Dopoledne při protestní jízdě zemědělců kolabovala doprava

Po jedné hodině odpoledne začaly z Prahy postupně odjíždět traktory zemědělců, kteří v metropoli protestovali proti politice vlády, později odpoledne už území metropole opustily úplně. Část zemědělské techniky stála přímo před Úřadem vlády a blokovala průjezd částí nábřeží Edvarda Beneše, většina parkovala na Letenské pláni. Odpoledne se jeden z traktorů střetl v Letenském tunelu s osobním autem. Na Letné a u Strakovy akademie zaparkovali zemědělci po jedenácté dopoledne, předtím několik hodin jezdili pražskými ulicemi. V ranní špičce proto kolabovala doprava na magistrále a na nábřeží v Holešovicích, později byly potíže hlavně na Letné.
7. 3. 2024Aktualizováno7. 3. 2024|

Traktory několik hodin blokovaly pražskou magistrálu. Část zemědělců protestovala proti Zelené dohodě i vládě

Zemědělci v Praze kritizovali evropskou zelenou politiku. Dopoledne se shromáždili před resortem zemědělství, kde mimo jiné volali po demisi ministra Marka Výborného (KDU-ČSL), později demonstrace pokračovala na Malostranském náměstí. Protestní jízda traktorů časně ráno částečně zablokovala magistrálu a v centru Prahy na chvíli omezila provoz tramvají. Větší dopravní problémy ale nezpůsobila. Velké zemědělské organizace se od pondělní akce už předem distancovaly a chystají vlastní. Hlavní část protestu na průtahu Prahou skončila po patnácté hodině, kdy stroje odjely.
19. 2. 2024Aktualizováno19. 2. 2024|

Preferuji jednání před protesty, prohlásil Výborný. Zemědělci ho vypískali a dali mu dopis s požadavky

Ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL) preferuje jednání u stolu před protestem v ulicích, řekl v pondělí ráno k akci části zemědělců v Praze. Organizátoři, ke kterým patří předseda Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy a Asociace svobodných odborů Bohumír Dufek nebo bývalý prezident Agrární komory ČR Zdeněk Jandejsek, podle něj ale sledují vlastní politické cíle a zemědělce nezastupují. Výborný dodal, že o konkrétních krocích a změnách v zemědělství bude jednat s velkými nevládními organizacemi. Protestující ho následně před ministerstvem vypískali a kolem 11. hodiny mu předali dopis, v němž žádají, aby Česko odstoupilo od takzvaného Green Dealu.
19. 2. 2024Aktualizováno19. 2. 2024|

Zemědělské spolky si spolupráci s vládou chválí, odboráři si chtějí vynutit její pozornost protestem

„Chceme, aby vláda jednala.“ Zemědělci v pondělí přijedou na traktorech do Prahy, podle předsedy Asociace samostatných odborů Bohumíra Dufka vláda neposlouchá jejich požadavky a nechce jednat. Agrárníci ale podle šéfa Asociace soukromých zemědělců Jaroslava Šebka mohou prosadit své cíle snáz skrze jednání s politiky.
17. 2. 2024|

Farmáři plánují v pondělí zablokovat Prahu. Do města přijedou šesti trasami

Čeští farmáři, kteří v pondělí hodlají protestovat v Praze, do metropole s technikou přijedou šesti trasami. Zemědělci přicestují ze směru od Českých Budějovic, Tábora, Strakonic a Písku nebo od Slaného či od Lovosic. Přijedou rovněž silnicemi podél D11 ve směru od Hradce Králové, od Pardubic a Havlíčkova Brodu. S odkazem na informace organizátorů protestu o tom informoval mluvčí Prahy Vít Hofman. Zemědělci se plánují vyhnout dálnicím.
16. 2. 2024Aktualizováno16. 2. 2024|

Rozsáhlá uzavírka v Legerově přeměnila pražskou magistrálu na parkoviště. Auta postávala už od Pankráce

Mimořádně dlouho se v pátek ráno zdrželi řidiči, kteří projížděli Prahou po severojižní magistrále směrem na sever. V Legerově zbyl kvůli havarijnímu stavu kanalizace pod ní mezi náměstím I. P. Pavlova a křižovatkou s Žitnou jen jeden jízdní pruh. Na jednom z nejvytíženějších míst v zemi objevili dělníci pod silnicí velkou dutinu. Kolona způsobila zdržení přes tři čtvrtě hodiny. Rozsáhlé omezení v Legerově potrvá nejméně do neděle.
26. 1. 2024Aktualizováno26. 1. 2024|

Začala oprava magistrály mezi Nuselským mostem a Táborskou. Tvoří se zácpy

Pražští silničáři zahájili rekonstrukci severojižní magistrály ve směru z centra, a to v úseku od Nuselského mostu ke křížení s Táborskou ulici. Dopravní omezení na místě potrvají do 17. prosince. Dělníci při opravě vymění povrch vozovky. Vyplývá to z informací zveřejněných na magistrátním webu opravujeme.to, kde řidiči najdou podrobnosti o dopravních omezeních. Oprava bude stát 21,5 milionu korun bez DPH a pro Technickou správu komunikací (TSK) ji realizuje Eurovia CS. Ve směru do centra opraví TSK silnici v příštím roce.
1. 11. 2023|

Podle Svobody vnímá většina Pražanů protesty v dopravě jako „blokádu jejich života“. Žádná neprobíhá, kontruje Davis

Primátor Prahy Bohuslav Svoboda (ODS) v pondělních Událostech, komentářích zkritizoval formu protestů v dopravě, kterou zvolili aktivisté z iniciativy 30 pro Prahu. Většina obyvatel metropole prý takové aktivity vnímá jako „blokádu svých životů“ a podle Svobody protestující ohrožují řidiče. Podle spolupředsedkyně Zelených Magdaleny Davis ale výzkum ukázal, že většina Pražanů chce, aby se doprava v hlavním městě zklidnila.
1. 8. 2023|

Betonový kolos se pne nad Nuslemi půl století. Odolal tankům i těžkému metru, ale voda ho skoro dostala

Husákovy děti začínají slavit padesátku. A s nimi i to, co je od dětství provázelo: velká panelová sídliště, první dálnice, pražské metro – a „Nuselák“. Nuselský most byl otevřen 22. února 1973 po osmi letech výstavby a měl trojí účel. Především výrazně usnadnil všem spojení z Nového Města na Pankrác, ale také se stal důležitou součástí budované Severojižní magistrály a konečně i součástí první tratě metra.
22. 2. 2023|

Řidiči musejí na pražské magistrále počítat s omezením, v Legerově a Sokolské opravují plynovod

Plynaři v centru Prahy začali s velkou opravou v ulicích Legerova a Sokolská, které jsou součástí magistrály – jedné z nejvytíženějších dopravních komunikací v hlavním městě. Staré ocelové plynovodní potrubí z roku 1967 nahrazují novým polyetylenovým, které má vydržet dalších sedmdesát let. Opravy potrvají do konce srpna.
1. 8. 2022|

Pražští silničáři začali opravovat část magistrály u hlavního nádraží

Silničáři v Praze začali s opravou nájezdové rampy ve Wilsonově ulici, která je součástí magistrály. Podle plánů Technické správy komunikací tam práce potrvají do 15. června. Už příští týden zároveň městská firma zahájí přípravy na rekonstrukci Barrandovského mostu. Právě oprava jednoho z nejrušnějších uzlů v Praze způsobí mnohem vážnější problémy v dopravě než práce, které nastaly v souvislosti se současnou opravou rampy.
1. 4. 2022|

30 let zpět: Protest pražských taxikářů

Před třiceti lety pražští taxikáři čelili vlně násilných přepadů z řad svých zákazníků. Jejich trpělivost přetekla po vraždě jednoho z nich. V centru metropole proto zablokovali magistrálu a po vedení města požadovali kroky k větší bezpečnosti.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1991.
18. 3. 2021|

30 let zpět: Tunel pod Prahou?

Magistrála představuje už desítky let bolavé místo pražské dopravy. V roce 1990 se trojice architektů pokusila vyřešit situaci návrhem tunelu, který by začínal za Národním muzeem a pod zástavbou by vedl až k Nuselskému mostu.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1990.
4. 6. 2020|

30 let zpět: Nechte auto doma

První jarní den byl ve znamení dne bez aut. V Praze aktivisté na chvíli zablokovali magistrálu a mluvilo se i o stavbě pražského okruhu.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1990.
21. 3. 2020|

Do centra Prahy nejezděte, apeluje policie kvůli 17. listopadu. Omezení budou na Národní, magistrále i Albertově

V souvislosti s oslavami 30. výročí sametové revoluce musí řidiči počítat s uzavírkami a omezením dopravy v centru Prahy. Policie prosí občany, aby v neděli do centra auty vůbec nejezdili. Kvůli sobotní demonstraci na Letné zatím policisté uzavírky neplánují, nevylučují ale možnost, že k nim přistoupí operativně. Policie i pražská záchranná služba o víkendu posílí posádky.
14. 11. 2019Aktualizováno14. 11. 2019|

Opuštěný kufr před Národním muzeem zastavil magistrálu. Byl prázdný

Na Severojižní magistrále před Národním muzeem v Praze zastavila policie dopoledne na několik desítek minut dopravu. U památníku Jana Palacha a Jana Zajíce ležel opuštěný kufr, ke kterému poslali pyrotechnici robota. Nakonec se však ukázalo, že je kufr prázdný.
5. 11. 2019Aktualizováno5. 11. 2019|

Maximálně padesátkou. Praha sjednotila rychlost na severojižní magistrále

Po pražské severojižní magistrále se nově v úseku mezi Vinohradskou ulicí a Hlávkovým mostem jezdí obousměrně maximální rychlostí 50 kilometrů v hodině. Důvodem je zlepšení plynulosti provozu, zvýšení bezpečnosti a snížení hluku. Oznámila to mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Dosud se v úseku mohlo jezdit až sedmdesátkou.
4. 9. 2019|