Po jedné hodině odpoledne začaly z Prahy postupně odjíždět traktory zemědělců, kteří v metropoli protestovali proti politice vlády, později odpoledne už území metropole opustily úplně. Část zemědělské techniky stála přímo před Úřadem vlády a blokovala průjezd částí nábřeží Edvarda Beneše, většina parkovala na Letenské pláni. Odpoledne se jeden z traktorů střetl v Letenském tunelu s osobním autem. Na Letné a u Strakovy akademie zaparkovali zemědělci po jedenácté dopoledne, předtím několik hodin jezdili pražskými ulicemi. V ranní špičce proto kolabovala doprava na magistrále a na nábřeží v Holešovicích, později byly potíže hlavně na Letné.
Traktory odjely z Prahy, jeden boural. Dopoledne při protestní jízdě zemědělců kolabovala doprava
Po demonstraci před Úřadem vlády začaly odjíždět traktory, které několik hodin stály ve třech řadách před ním na nábřeží Edvarda Beneše. Před druhou odpoledne již odjížděli i ti zemědělci, kteří po demonstraci museli vystoupat pěšky na Letnou, kde předtím své stroje odstavili. Odjezdy techniky nespokojených zemědělců se však neobešly bez problému. Pražští hasiči informovali o nehodě v Letenském tunelu.
Čelně se střetl traktor s osobním autem, na fotografiích, které hasiči zveřejnili, je traktor v protisměru. Podle pražských hasičů se nehoda obešla bez zranění.
Kolaps na magistrále i na Letné
Na Letné a před Strakovou akademií parkovaly traktory od jedenácti hodin dopoledne, kdy začalo protestní shromáždění. Předtím několik hodin po Praze jezdily. Traktory se pohybovaly především po okruhu, který vedl z Letné ke Strakově akademii a zpět. Pomalá jízda kolony působila potíže nejvíce tam, kde se dva jízdní pruhy spojují do jednoho – především tedy na Letné, kde se z ulice Milady Horákové odbočuje do Veletržní.
Velké potíže nastaly také na sjezdu z Bubenské ulice na nábřeží Kapitána Jaroše. Již ráno, bezprostředně po začátku protestu, se ukázalo, že nelze očekávat, že budou traktory plynule – byť pomalu – stále jezdit. Záhy se jejich kolona zastavila a zůstala stát asi hodinu kvůli technickému problému v Chotkově ulici.
Vzápětí poté, co traktory zastavily, doprava v části Prahy zkolabovala. Kolony, které se téměř nehýbaly, stály v ranní špičce na nábřeží Kapitána Jaroše a Edvarda Beneše, ale i dále v Argentinské ulici, na Hlávkově mostě a ve Wilsonově. Na most a do Wilsonovy totiž také vyjela část traktorů a zabraly jeden jízdní pruh. Na rozdíl od minulého podobného protestu, kdy traktory jezdily po magistrále až do Rumunské ulice, se tentokrát otočily uličkou U Divadla, která je mezi Státní operou a patrovými garážemi. Pak ale uvázly před sjezdem z Hlávkova mostu na zablokované nábřeží.
Když špička pominula, situace se zlepšila, ale hlavně na Letné a také v úseku od nábřeží Edvarda Beneše po Argentinskou se dál tvořily kolony. Ta na Letné dosahovala až do Patočkovy ulice. Štáb České televize, který chtěl autem přejet z Chotkových sadů na Letenskou pláň k domovnímu bloku, strávil touto cestou zhruba hodinu. Obvykle by trvala nanejvýš pět minut – včetně čekání na dvou světelných křižovatkách.
Hnůj odklonil tramvaje, kolony zdržely autobusy v Holešovicích
Cestující v městské hromadné dopravě museli počítat s několika velkými komplikacemi. Od začátku provozu až do přibližně 16 hodin odřekl dopravní podnik provoz posilové tramvajové linky 23. Linka 15 byla do stejné doby kvůli neprůjezdné trati před Úřadem vlády odkloněna mezi zastávkami Čechův most a Malostranská přes Právnickou fakultu.
V době, kdy protestní jízdy zemědělců přispěly ke kolapsu dopravy na magistrále a některých holešovických ulicích, jezdilo s velkým zpožděním několik autobusových linek. Nejhůře dopadli cestující, kteří chtěli jet autobusy 156. Ty obsluhují Holešovice a jezdí po Argentinské, Bubenském nábřeží a také Veletržní a Bubenské ulici – tedy po části trasy traktorů. Zpoždění spojů narostlo k hodině, jeden autobus měl zpoždění hodinu a půl.
Kolony v Argentinské ovlivnily také provoz linky 201, zatímco autobusy 207 se zdržely v zácpě na Dvořákově nábřeží, které se řidičům aut naskytlo jako alternativa k nábřeží Edvarda Beneše ucpanému traktory. Některé spoje linek 201 a 207 nabraly ve špičce zpoždění až půl hodiny.
Ráno, když přijížděli zemědělci od jihu, se rovněž až o půl hodiny zpožďovaly příměstské autobusy na linkách, které jezdí do Prahy po Vídeňské ulici.