Traktory odjely z Prahy, jeden boural. Dopoledne při protestní jízdě zemědělců kolabovala doprava

Po jedné hodině odpoledne začaly z Prahy postupně odjíždět traktory zemědělců, kteří v metropoli protestovali proti politice vlády, později odpoledne už území metropole opustily úplně. Část zemědělské techniky stála přímo před Úřadem vlády a blokovala průjezd částí nábřeží Edvarda Beneše, většina parkovala na Letenské pláni. Odpoledne se jeden z traktorů střetl v Letenském tunelu s osobním autem. Na Letné a u Strakovy akademie zaparkovali zemědělci po jedenácté dopoledne, předtím několik hodin jezdili pražskými ulicemi. V ranní špičce proto kolabovala doprava na magistrále a na nábřeží v Holešovicích, později byly potíže hlavně na Letné.

Po demonstraci před Úřadem vlády začaly odjíždět traktory, které několik hodin stály ve třech řadách před ním na nábřeží Edvarda Beneše. Před druhou odpoledne již odjížděli i ti zemědělci, kteří po demonstraci museli vystoupat pěšky na Letnou, kde předtím své stroje odstavili. Odjezdy techniky nespokojených zemědělců se však neobešly bez problému. Pražští hasiči informovali o nehodě v Letenském tunelu.

Čelně se střetl traktor s osobním autem, na fotografiích, které hasiči zveřejnili, je traktor v protisměru. Podle pražských hasičů se nehoda obešla bez zranění.

Kolaps na magistrále i na Letné

Na Letné a před Strakovou akademií parkovaly traktory od jedenácti hodin dopoledne, kdy začalo protestní shromáždění. Předtím několik hodin po Praze jezdily. Traktory se pohybovaly především po okruhu, který vedl z Letné ke Strakově akademii a zpět. Pomalá jízda kolony působila potíže nejvíce tam, kde se dva jízdní pruhy spojují do jednoho – především tedy na Letné, kde se z ulice Milady Horákové odbočuje do Veletržní.

Velké potíže nastaly také na sjezdu z Bubenské ulice na nábřeží Kapitána Jaroše. Již ráno, bezprostředně po začátku protestu, se ukázalo, že nelze očekávat, že budou traktory plynule – byť pomalu – stále jezdit. Záhy se jejich kolona zastavila a zůstala stát asi hodinu kvůli technickému problému v Chotkově ulici.

Vzápětí poté, co traktory zastavily, doprava v části Prahy zkolabovala. Kolony, které se téměř nehýbaly, stály v ranní špičce na nábřeží Kapitána Jaroše a Edvarda Beneše, ale i dále v Argentinské ulici, na Hlávkově mostě a ve Wilsonově. Na most a do Wilsonovy totiž také vyjela část traktorů a zabraly jeden jízdní pruh. Na rozdíl od minulého podobného protestu, kdy traktory jezdily po magistrále až do Rumunské ulice, se tentokrát otočily uličkou U Divadla, která je mezi Státní operou a patrovými garážemi. Pak ale uvázly před sjezdem z Hlávkova mostu na zablokované nábřeží.

Když špička pominula, situace se zlepšila, ale hlavně na Letné a také v úseku od nábřeží Edvarda Beneše po Argentinskou se dál tvořily kolony. Ta na Letné dosahovala až do Patočkovy ulice. Štáb České televize, který chtěl autem přejet z Chotkových sadů na Letenskou pláň k domovnímu bloku, strávil touto cestou zhruba hodinu. Obvykle by trvala nanejvýš pět minut – včetně čekání na dvou světelných křižovatkách.

Hnůj odklonil tramvaje, kolony zdržely autobusy v Holešovicích

Cestující v městské hromadné dopravě museli počítat s několika velkými komplikacemi. Od začátku provozu až do přibližně 16 hodin odřekl dopravní podnik provoz posilové tramvajové linky 23. Linka 15 byla do stejné doby kvůli neprůjezdné trati před Úřadem vlády odkloněna mezi zastávkami Čechův most a Malostranská přes Právnickou fakultu.

V době, kdy protestní jízdy zemědělců přispěly ke kolapsu dopravy na magistrále a některých holešovických ulicích, jezdilo s velkým zpožděním několik autobusových linek. Nejhůře dopadli cestující, kteří chtěli jet autobusy 156. Ty obsluhují Holešovice a jezdí po Argentinské, Bubenském nábřeží a také Veletržní a Bubenské ulici – tedy po části trasy traktorů. Zpoždění spojů narostlo k hodině, jeden autobus měl zpoždění hodinu a půl.

Kolony v Argentinské ovlivnily také provoz linky 201, zatímco autobusy 207 se zdržely v zácpě na Dvořákově nábřeží, které se řidičům aut naskytlo jako alternativa k nábřeží Edvarda Beneše ucpanému traktory. Některé spoje linek 201 a 207 nabraly ve špičce zpoždění až půl hodiny.

Ráno, když přijížděli zemědělci od jihu, se rovněž až o půl hodiny zpožďovaly příměstské autobusy na linkách, které jezdí do Prahy po Vídeňské ulici.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Začínajícím lékařům by v regionech s nedostupnou péčí mohly přispět pojišťovny

Lékařům na startu kariéry by v příštím roce mohly začít přispívat zdravotní pojišťovny, rozdělit chtějí přes sto milionů do lokalit, kde je péče nedostatková. Po dokončení specializace by museli v regionu dál pracovat. Jde o peníze navíc k dotacím na takzvaná rezidenční místa pro začínající lékaře. Ministerstvo jich letos schválilo celkem 250, půjde na ně přes půl miliardy. Odborné společnosti ale dlouhodobě upozorňují, že to nestačí.
před 1 hhodinou

Řidiče v Praze čekají další omezení

Praha investuje příští rok do dopravy zhruba 10,5 miliardy korun. Jde o nejvýraznější položku v rozpočtu hlavního města. Nejvíc peněz spolkne trasa metra D, vzniknou ale i nové tramvajové tratě či mosty. Pro řidiče to bude znamenat další omezení.
před 2 hhodinami

PŘEHLEDNĚ: Změny v regionální dopravě s novými jízdními řády

S novými jízdními řády čeká cestující od neděle 14. prosince v krajích řada novinek. Dopravci zpravidla přidávají spoje, upravují návaznost spojení či nasazují modernější vozidla. Některé regiony zdražují či zavádějí nové typy jízdného.
před 15 hhodinami

Jedna z poškozených lokomotiv po nehodě na Českobudějovicku skončí nejspíš ve šrotu

Poškozené vlaky po železniční nehodě u Zlivi na Českobudějovicku z 20. listopadu jsou po komisní prohlídce. Podle prvních závěrů půjde zničená zastaralá lokomotiva rychlíku pravděpodobně do šrotu, tento typ stroje má už i tak z trati do dvou let zmizet. O opravě RegioPanteru, který byl v provozu teprve tři roky, České dráhy teprve rozhodnou. Škody se podle odhadu komisařů pohybují kolem 65 milionů korun. Vyšetřování nehody stále pokračuje. Několik zdrojů teď naznačuje, že se vyšetřovatelé zabývají verzí, podle které za nehodou nebylo jen lidské selhání.
včera v 20:40

Kamion, z něhož se vysypaly klády na dálnici, byl přetížený o 13 tun

Nákladní vozidlo s kulatinami, které zapříčinilo čtvrteční tragickou nehodu na dálnici D56 u Ostravy, bylo přetížené. Náklad byl těžší zhruba o 13 tun, uvedla v pátek policie. Šedesátiletý muž, který při nehodě utrpěl vážná zranění, v nemocnici zemřel. Policie proto nyní případ vyšetřuje jako usmrcení z nedbalosti.
včeraAktualizovánovčera v 18:25

Primátor Olomouce Žbánek rezignoval kvůli zvolení poslancem. Nahradí ho Ferancová

Olomoucký primátor a poslanec Miroslav Žbánek (ANO) v pátek kvůli svému říjnovému zvolení do sněmovny složil funkci v čele stotisícového města. Z postu odejde k 31. prosinci. Novou primátorkou zastupitelstvo zvolilo dosavadní Žbánkovu náměstkyni Miroslavu Ferancovou (ANO), funkce se ujme 1. ledna. Stane se první primátorkou v historii Olomouce.
včeraAktualizovánovčera v 14:50

Na řece Opavě chtějí vodohospodáři nové protipovodňové zábrany

Na řece Opavě by měla mezi plánovanou přehradou Nové Heřminovy a městem Krnovem vyrůst nová protipovodňová opatření. Tři úseky, na kterých vzniknou, představil státní podnik Povodí Odry. Nejvíce jich je plánováno v obci Brantice. Návrh už vodohospodáři projednali s místními obyvateli a od příštího roku chtějí zahájit přípravu výkupů pozemků. Opatření by měla vyjít na dvě miliardy korun.
včera v 11:43

Města stěhují kvůli novele novoroční ohňostroje. Někde i jen o pár metrů

Některá města zrušila klasické novoroční podvečerní ohňostroje a nahradila je například videomappingem nebo opékáním buřtů. Jinde pouze radnice mění místa konání, aby vyhověly novým pravidlům platným od prosince. Třeba v Dobřanech v Plzeňském kraji nebo v Karviné v Moravskoslezském kraji stačilo posunout odpaliště o pár desítek metrů.
včera v 06:30
Načítání...