Opravy kanalizace, vodovodu a plynovodu budou téměř celý letošní rok komplikovat dopravu ve frekventované ulici Jana Želivského v Praze 3. Jako první se uzavřel úsek pro auta od Basilejského náměstí směrem na Ohradu, poté bude ulice neprůjezdná v opačném směru od Koněvovy k Olšanské. Téměř na dva týdny se kvůli opravě portálu uzavřel pro pěší a cyklisty také Žižkovský tunel pod pražským vrchem Vítkov.
Opravy kanalizace a plynovodu budou komplikovat dopravu v pražské ulici Jana Želivského
Práce na plynovodu omezily dopravu v ulici i začátkem loňského roku. Kvůli koordinaci prací se loni přelo vedení městské části s magistrátem. „Nám vadilo, že neexistuje žádný plán, žádný harmonogram. Nevěděli jsme, co bude dál a co bude následovat. A magistrát nám nedokázal vysvětlit, proč některá uzavírka nelze odložit,“ řekl místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení).
Letos už městská část tvrdí, že se v jednáních posunuli a plán na rok 2023 byl znám dopředu. „Oni ho měli i loni, jen se toho jednání neúčastnili. Nepřišli a pak ty informace neměli. Na Žižkově vzniká nová čtvrť, všechny ty páteřní sítě se musí zrekonstruovat. A zároveň se musí zkapacitnit, aby to vydrželo,“ sdělil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě). Vydržet do příštího roku bude muset i dokončení oprav vedlejší Koněvovy ulice. Město je kvůli stávajícím pracím odložilo.
Téměř na dva týdny se uzavřel Žižkovský tunel
Téměř na dva týdny se uzavřel Žižkovský tunel pro pěší a cyklisty pod pražským vrchem Vítkov. Zkratku mezi Žižkovem a Karlínem blokuje oprava žižkovského portálu tunelu, která je součástí rekonstrukce Tachovského náměstí. Vyplývá to z informací na webu Technické správy komunikací (TSK).
Uzavírka tunelu má trvat do neděle 29. ledna. Rekonstrukce Tachovského náměstí začala loni v létě a naplánovaná je zhruba na rok. Radnice Prahy 3 počítá s náklady 61,3 milionu korun bez daně z přidané hodnoty. Při opravě vyústění tunelu na žižkovské straně se zvýší sousední opěrné zdi, které chce Praha 3 nechat výtvarně využít.
Tunel mezi Karlínem a Žižkovem se otevřel koncem roku 1953, o potřebě ho vybudovat se mluvilo už za první republiky. Cestu mezi dvěma pražskými čtvrtěmi zkrátil z půl hodiny na několik minut. Více než tři sta metrů dlouhá podzemní cesta překonává z Karlína na Žižkov převýšení téměř třicet metrů. Tunel měl původně sloužit i jako protiletecký kryt, plánovalo se jeho rozšíření o část pro silniční vozidla. To se ale nikdy neuskutečnilo.