Brno - Primátor Brna Roman Onderka tvrdí, že se nádraží v jihomoravské metropoli bude přesouvat. Jenže ještě na začátku měsíce ministr dopravy Vít Bárta stavbu nového brněnského železničního uzlu až do roku 2014 zastavil. V předvolební debatě Radiožurnálu Českého rozhlasu ovšem primátor Onderka prohlásil, že jen dva dny po tomto rozhodnutí bylo všechno jinak. „Osmačtyřicet hodin na to ministerstvo dopravy řeklo, že finanční prostředky na projektování přestavby železničního uzlu v Brně na rok 2011 zůstávají,“ tvrdí.
Onderka dál staví nádraží v Brně. Podle Bárty ale nejsou peníze
Ministr dopravy ale na přímý dotaz popřel, že stavba bude nadále financována. Jedná se prý o velmi nákladný projekt, na který „v tomto volebním období, respektive při současném rozsahu prostředků ve Státním fondu dopravní infrastruktury, peníze nejsou.“
Bárta dodává, že se s primátorem Onderkou i jihomoravským hejtmanem Michalem Haškem už dohodl, že počkají na uvolnění peněz z Bruselu. „Budeme usilovat o to, abychom na tento projekt našli peníze ve druhém období čerpání prostředků z Evropské unie, které nicméně není předmětem příštího, nebo přespříštího roku,“ říká Bárta.
Podle Karla Hanzelky, mluvčího ministerstva, se pro rok 2011 uvažuje pouze s devadesáti miliony korun na projektovou přípravu, na kterou stát už uzavřel smlouvu.
Projekt nového brněnského železničního uzlu počítá s částkou 20,4 miliardy korun. Má být postaveno osobní nádraží zhruba 800 metrů od toho současného. Stát má přispět osmi miliardami korun.
V Bruselu je na stole osm miliard
Dalších 8 miliard poskytne Evropská unie, tři zaplatí město a jednu kraj. Zatím byla dokončena stavba odstavného nádraží za tři miliardy korun. „V Bruselu je na stole osm miliard a je povinností každého budoucího primátora, aby si pro těch osm miliard přijel,“ zdůrazňuje Onderka.