Řidičům začal sloužit obchvat Krnova na silnici I/57. Zatím ve zkušebním provozu. Na úsek dlouhý sedm kilometrů se řidiči vydali po více než čtyřletém budování. Hotovo mělo být původně letos v únoru.
Obchvat Krnova se provizorně otevřel, plný provoz začne v prosinci
Otevření je zatím pouze provizorní a zkušební. Na obchvatu budou ještě probíhat dokončovací práce, například v říjnu má být uzavřena ulice Opavská. Kompletní stavba by měla být předána a provoz by měl být v tom plném rozsahu zahájen od začátku prosince.
Výstavba Krnovského obchvatu byla plánována 20 let, stavělo se nakonec déle, než bylo předpokládáno a to čtyři roky. Vše stálo necelou miliardu korun. Zpoždění bylo způsobeno kompletní změnou způsobu výstavby části silnice za průmyslovou zónou. První plány počítaly s tím, že bude druhá polovina komunikace navazovat na původní silnici.
Po doplňkovém geologicko-technickém průzkumu bylo ale nalezeno takové množství nevyhovujícího materiálu, včetně navážek, že musel zhotovitel přikročit ke kompletnímu odtěžení celé komunikace a znovuzaložení celého podloží i násypů.
U dvou ze tří křižovatek chce radnice snížit rychlost na padesát kilometrů v hodině. Aktuálně čeká na vyjádření dopravní policie, která ale k podobným změnám může dávat pouze doporučení. Důvodem je podle radnice bezpečnost.
„Stavba byla složitá, máme tady mostní estakády v délce přes 800 metrů, což bylo spolu s estakádou přes řeku Opavu velmi náročné. Je to jeden z těch největších obchvatů na silnici první třídy, které stavíme a jsem rád, že se podařilo problémy překlenout,“ uvedl při otevření obchvatu generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.