Brno – Některé nájezdy na dálnici D1 v blízkosti Brna se dočkaly významných proměn, které mají zajistit méně nehod na nebezpečných kříženích. Například nechvalně proslulý exit na 207. km zvaný Rohlenka Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nechalo rozšířit a díky tomu vzniklo prostor pro připojovací pruh. Výsledek se opravených exitech projevil okamžitě, někde počet nehod dokonce klesl na nulu.
Nájezdy na dálnici jsou v okolí Brna bezpečnější
Právě na takzvané Rohlence provedli silničáři nejvýraznější a nejzásadnější změny. K nehodám zde často docházelo kvůli tomu, že řidiči najížděli ze silnice přímo na dálnici. Nyní silničáři dálnici v tomto úseku rozšířili a díky tomu vznikl prostor pro připojovací pruh. Na dalších čtyřech exitech zvolili silničáři levnější variantu úprav – přemalováním vodorovného dopravního značení.
Auta v pravém pruhu nyní musí odbočit ještě před křížením silnic, pro řidiče vjíždějící na dálnici díky tomu vznikl krátký připojovací pruh. „Každá taková změna je kompromisem. Přijíždějící řidiči mohou mít pocit, že mají kratší čas na zařazení do pruhu, ale je to bezpečnější než zařazování se do provozu bez něj. Řidiče jsme tak zbavili místa, kde docházelo často k dopravním nehodám,“ popsal policejní mluvčí Pavel Šváb.
- Opravené nájezdy na D1 v okolí Brna zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/31/3052/305156.jpg
- Exit na 201. km ve směru na Slatinu nyní: přemalováním pruhů vznikl připojovací pruh zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/31/3052/305110.jpg
- Exit na 194. km před přemalováním pruhů: chybějící připojovací pruh zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/31/3052/305107.jpg
- Exit na 194. km nyní: přemalováním vznikl připojovací pruh zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/31/3052/305106.jpg
Týká se to například exitů na 194. a 195. kilometru ve směru na Prahu. „Na exitu na ulici Vídeňské došlo v roce 2008, kdy policie monitorovala všechny nehody, ke stovce nehod ročně. Od přemalování značení jsme zatím nezaznamenali jedinou nehodu,“ uvedl Šváb. „Křížením dálnic D1 a D2 projede ve špičce 120 aut za minutu, proto tam byla nyní snížena rychlost jen na 100 km/h. Díky tomu se zvýší kapacita obou dálnic,“ dodal Šváb.
Připojovací pruh se zatím nepodařilo vybudovat na 196. kilometru ve směru na Brno. ŘSD plánuje další investiční akce i na příští rok – například na D2 na 56. kilometru ve směru na Bratislavu se opravy dočká odbočovací pruh na odpočivadlo.