Karlovy Vary od soboty opět získají spojení s Prahou – to železniční. Skončí mimořádná výluka v úseku trati v blízkosti města, kde se loni sesunul svah. Prozatím ale bude v provozu pouze jedna kolej a vlaky budou muset kritickým úsekem projíždět pouze třicetikilometrovou rychlostí. V příštím roce potom bude ještě jedna velká výluka.
Nad neposedným svahem u Karlových Varů budou opět jezdit vlaky. Železničáři ale chystají další výluku
Správa železniční dopravní cesty vyhlásila v úseku Dalovice–Hájek na Karlovarsku výluku na konci října. Měření ukázalo, že hrozí nebezpečí dalšího sesuvu pod tratí, a proto na ní bylo nutné provoz zastavit a svah zpevnit.
Od soboty – po rovných třech týdnech – SŽDC vlaky na trať opět pustí, ale s velkým omezením. Zatímco obvykle se může po dvou kolejích jezdit až stokilometrovou rychlostí, nyní jim bude k dispozici pouze jedna kolej s maximální rychlostí 30 kilometrů v hodině. Budou nicméně opět moci jezdit rychlíky z Prahy a Ústí nad Labem do Karlových Varů a Chebu i regionální vlaky Cheb–Most.
Avízo rekonstruční výluky
Výluka, která končí, nebude u Karlových Varů poslední. Další velké omezení čeká trať příští rok. Ta by ale za problémy měla udělat definitivní tečku. „V rámci jedné výluky v úseku mezi Dalovicemi a Hájkem předběžně v termínu mezi květnem a říjnem příštího roku by měly být rekonstruovány všechny známé závady na železničním spodku,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
U Dalovic se 14. dubna 2018 sesunul svah pod asi sedmdesátimetrovým úsekem trati. Sesuvu si včas všiml traťmistr, a tak se podařilo včas zastavit dopravu. SŽDC pak musela za 91 milionů korun opravit asi 300 metrů trati. Výluka trvala čtyři měsíce až do srpna 2018. Brzy se ale ukázalo, že to nestačí, nejprve byla opět snížena rychlost, na konci letošního října následovala další výluka.