Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) v úterý odpoledne zahájilo stavbu úseku dálnice D55 mezi Starým Městem na Uherskohradišťsku a Moravským Pískem na Hodonínsku. Za téměř dvě miliardy korun ho postaví společnost Skanska. Se zprovozněním tahu dlouhého přes osm kilometrů počítají silničáři v roce 2024.
Na Slovácku začala stavba dalšího úseku dálnice D55. Zvýší bezpečnost a uleví obcím
Dálnice odvede tranzitní dopravu ze silnice I/55 procházející Starým Městem, Uherským Hradištěm, Kunovicemi, Ostrožskou Novou Vsí a Uherským Ostrohem i ze silnice II/427 mezi Starým Městem, Kostelany nad Moravou, Nedakonicemi a Moravským Pískem.
„Přesun dopravy na čtyřpruhovou, směrově rozdělenou dálnici zvýší také bezpečnost řidičů, jelikož se odstraní riziko střetu s protijedoucími vozidly. Nová komunikace vedoucí mimo zastavěná území obcí přinese řidičům samozřejmě také časovou úsporu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Součástí stavby je vybudování devíti mostů, dvou mimoúrovňových křižovatek a protihlukové stěny v délce 456 metrů. Předcházel jí pyrotechnický a archeologický průzkum, skrývka ornice a kácení zeleně, kterou nahradí nová výsadba. V srpnu začali stavbaři se zemními pracemi, zahrnují například i přeložky vodoteče potoka, plynu a elektřiny.
V provozu je už šestnáct kilometrů D55
Platné stavební povolení na úsek D55 ze Starého Města do Moravského Písku získali silničáři předloni v listopadu. Dosud je v provozu přes 16 kilometrů dálnice D55 mezi Hulínem na Kroměřížsku a Otrokovicemi na Zlínsku.
Od června mohou řidiči využívat také polovinu dostavovaného jihovýchodního obchvatu Otrokovic, který je dlouhý přes tři kilometry a je taktéž součástí D55. Nadále se staví i úsek dálnice mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku, hotový by měl být v roce 2024.
Po kompletní dostavbě by měla dálnice D55 v budoucnu propojit střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude zhruba sto kilometrů, u Břeclavi se napojí na dálnici D2.