Bagry vyjely. Za tři roky by mohla být hotová dálnice ze Starého Města do Moravského Písku

Dělníci začali pracovat na stavbě úseku dálnice D55 ze Starého Města na Uherskohradišťsku do Moravského Písku na Hodonínsku. Úsek dlouhý téměř devět kilometrů bude stát necelé dvě miliardy korun. První řidiči tam podle plánu projedou za tři roky.

V celé trase budoucí dálnice už je odkrytá zemina a uskutečnil se tam záchranný archeologický průzkum, teď začaly na místě pracovat i bagry. „Začínáme přeložkami některých stavebních objektů, například potoka Dlouhá řeka. Musíme vytvarovat nové koryto, do něhož se pustí voda, a nad starým korytem se zbuduje konsolidační násyp. Dále budeme pracovat na přeložkách plynu a elektřiny a budeme pokračovat zemními pracemi v celé trase,“ uvedl projektový manažer Skanska Lubomír Pilný a dodal, že na konci prací bude vykácená zeleň nahrazena novou výsadbou. 

D55 Uherské Hradiště – Moravský Písek (zdroj: ŘSD)

Ředitelství silnic a dálnic obdrželo šest nabídek na stavbu dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku. Nejvýhodnější nabídku podala společnost Skanska

„Celá stavba je v rovině a s potřebnou ochranou proti povodním má velký objem násypů. V maximální míře se zde bude využívat materiál z výkopů, i tak ale bude nutno dovézt až deset tisíc tun materiálu denně. Bezpečná a plynulá doprava a logistika bude proto prioritou,“ uvedl mluvčí společnosti Ondřej Šuch.

Součástí stavby D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem je vybudování devíti mostů, dvou mimoúrovňových křižovatek a protihlukové stěny v délce 456 metrů.

Loni v září zahájilo Ředitelství silnic a dálnic na Uherskohradišťsku výstavbu dálnice D55 mezi Babicemi a Starým Městem. Hotovo má být v roce 2024. Úsek dálnice dlouhý téměř osm a půl kilometru přijde na téměř tři miliardy korun. Nová část dálnice odvede tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí Babice, Huštěnovice a Staré Město, kterými denně projede asi patnáct tisíc automobilů.

Už v říjnu 2018 zahájili silničáři dostavbu jihovýchodní části obchvatu Otrokovic, který je také součástí D55. Více než tři kilometry dlouhý úsek je v provozu od 29. července. V budoucnu by měla D55 propojit střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude zhruba sto kilometrů, u Břeclavi se napojí na dálnici D2.