Na rekonstruovaném Barrandovském mostě v Praze začne příští týden pracovat třetí, noční směna dělníků. Oproti původním předpokladům používají dělníci kvůli vyšší původní vrstvě asfaltu speciální beton, což opravu zdraží o řádově desítky milionů korun, ale výrazně to zvýší životnost mostu. Termín dokončení první části oprav 2. září však stále platí, řekli zástupci magistrátu, Technické správy komunikací (TSK) a firmy Porr, která práce provádí.
Na Barrandovském mostě v Praze se bude pracovat i v noci
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Práce na celkové rekonstrukci jsou rozloženy do několika let a potrvají vždy jen část roku při zachování omezeného provozu. Celkem vyjdou práce za všechny roky podle původních informací na 594,5 milionu korun.
Letošní první část oprav začala v pondělí 16. května. Na stavbě nyní pracuje kolem šedesáti až sedmdesáti dělníků, podle Martina Řediny z firmy Porr jich po nasazení třetí směny bude něco pod stovku. Dodal, že před tím je ještě potřeba staveniště osadit speciálním osvětlením, které nebude oslňovat řidiče.
Nyní dělníci pracují šestnáct hodin denně ve dvou směnách. V současné době situaci komplikují i vedra, která vyžadují uzpůsobení režimu a větší počet pracovníků, uvedl Ředina.
Zúžení na Strakonické
Dělníci při první části oprav nejprve odstranili vozovku v jižní části jižního mostu a zbourali také nájezdovou rampu ze Strakonické ulice. Na jejím místě už vyrostla konstrukce nové rozšířené rampy, která se podle primátorova náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) bude tuto sobotu betonovat, což přinese jednodenní zúžení Strakonické o pruh vyhrazený autobusům MHD.
Na hlavním mostě nyní dělníci pokládají na očištěnou mostovku speciální takzvaný UHPC beton (ultra vysokohodnotný beton), jehož použití nebylo v původním projektu. Při pracích se však ukázalo, že na mostu je vyšší vrstva asfaltu, než se původně předpokládalo. Namísto části původní vrstvy tak dělníci dokončují pokládku betonu, který je vyztužen kovovými drátky, což je poprvé v Česku. Na něj pak přijde izolace a nakonec asfalt.
„V tuto chvíli už silničáři pokládají speciální beton, který by měl zajistit delší životnost. Probíhají i další práce přímo uvnitř konstrukce, kde se budou natahovat nová lana, která drží celý most pohromadě,“ přiblížila redaktorka ČT Andrea Grubnerová.
Dodatečně zvolený postup sice bude znamenat zvýšení ceny, ale podle náměstka to stojí za to. „Zvýšíme životnost mostu až o několik desítek let,“ řekl. Dodal, že nutné změny projektu byly sice časově náročnější, ale s nasazením třetí směny by měl být splněn původní harmonogram letošních prací.