Na části železniční trati, která stoupá úbočím Krušných hor na Moldavu, přestaly jezdit vlaky. Správa železniční cesty vyhlásila výluku mezi Moldavou a Osekem, protože se posunul násep a obkladní zeď. Oprava potrvá několik měsíců, výluka zřejmě postihne i letní prázdniny.
Koleje pod Moldavou se posunuly, vlaky se do hor vrátí až za několik měsíců
České dráhy, které na lince Most–Moldava v Krušných horách provozují osobní vlaky, uvedly, že výluka na půvabné horské trati potrvá až do konce platnosti jízdního řádu letos v prosinci. „To se ale může změnit v závislosti na tom, zda se podaří správci trať dát do pořádku,“ podotkl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podle mluvčího SŽDC Pavla Tesaře bude jasněji poté, co si místo prohlédnou odborníci, kteří musí navrhnout technické řešení opravy a určit náklady na ni. „Předpokládáme, že výluka potrvá minimálně po dobu několika měsíců,“ uvedl Tesař. Situaci komplikuje fakt, že je závada na špatně přístupném místě.
Místo vlaků tak ale prozatím jezdí autobusy, přestupuje se do nich již pod horami v zastávce Osek město. Pavel Tesař zdůraznil, že to, co se v Krušných horách stalo, nebyl sesuv. „Byla zjištěna závada v geometrické poloze koleje. Příčinou je posunutí tělesa náspu a obkladní zdi,“ přiblížil.
Moldavská horská dráha byla původně součástí Pražsko-duchovské dráhy, která vedla z Prahy přes Most do Moldavy, kde navazovala trať dále do Saska, kam měly vlaky vozit uhlí z Mostecka. Plány jejích zakladatelů však byly příliš ambiciózní a železnice jejich očekávání nedokázala naplnit.
Po druhé světové válce navíc přišla o svůj mezinárodní status, přeshraniční doprava byla zastavena a nikdy již nebyla obnovena. V současnosti jezdí do Moldavy vlaky denně pouze o víkendech s výjimkou jarních a letních prázdnin, kdy jezdí denně.