KMV slavnostně zahájily dopravu na kyselské vlečce

Kyselka (Karlovarsko) – Průjezd zvláštního vlaku s parní lokomotivou slavnostně zahájil dopravu na obnovené vlečce z Vojkovic do Kyselky na Karlovarsku. Téměř patnáct let chátrající železniční trať se Karlovarské minerální vody rozhodly obnovit, aby snížily počet kamionů projíždějících po nevyhovující silnici do Kyselky. Podle generálního ředitele KMV Alessandra Pasquala by vlaky měly přepravit asi třetinu produkce KMV.

Sláva po dvou týdnech

Protokolární historický vlak nebyl první, který po zrekonstruované trati projel. Nákladní vlaky začaly do Kyselky zajíždět již před dvěma týdny. Nákladní expresy KMV vozí balenou vodu z Kyselky do meziskladu KMV u Prostějova. Dopravu mezi Kyselkou a Chomutovem zajišťuje společnost Autodoprava Hanzalík, která si kvůli své nové úloze železničního dopravce pořídila starší motorové lokomotivy a nákladní vozy. Z Chomutova potom soupravy s vodou vodí elektrické lokomotivy ČD Cargo.

Kolik vlaků bude po vlečce z Kyselky jezdit, závisí podle ředitele Pasquala především na poptávce zákazníků. V hlavní sezoně by měly vlaky jezdit denně, jindy tři soupravy týdně. O jejich přínosu zatím není zcela přesvědčena starostka Kyselky Petra Hoffmanová. „Kolik ze silnice zmizí kamionů, to teprve uvidíme. Zeptejte se mě za rok, jestli tahle akce měla smysl,“ řekla.

Slavnost na vlečce do Kyselky
Zdroj: ČT24

Ke stáčírně vlaky nedojedou, pomoci může lanovka

Kyselská trať je nyní kratší, než bývala. Kdysi vedla až do stáčírny, nyní končí na druhém břehu Ohře. KMV přitom nepočítají s jejím opětovným prodloužením. Podle Pasquala by to bylo nesmírně složité a technicky těžko proveditelné i proto, že v možné trase stojí budovy někdejších lázní. Společnost slíbila, že historické budovy zrekonstruuje. K dopravě nákladu ze stáčírny k vlakům tak musí KMV používat nákladní automobily.

Ředitel firmy ovšem naznačil, že se to může změnit. „Řešením by byla lanovka, která by překlenula řeku na místo nakládky,“ řekl Alessandro Pasquale.

Balené vody ze stáčírny se musí k vlaku vozit autem.
Zdroj: ČT24

Trati je 117 let

Trať z Vojkovic do Kyselky postavil Heinrich Mattoni v roce 1894 jako místní dráhu s veškerou dopravou, kterou od roku 1895 zajišťovala společnost Buštěhradské dráhy. Osobní vlaky (už pod hlavičkou ČSD) však do Kyselky přestaly jezdit již v roce 1935. O rok později byla trať převedena do vlečkové kategorie. Karlovarské minerální vody ji využívaly až do 90. let, kdy stejně jako mnoho dalších firem na nákladní železniční dopravu rezignovaly a začaly využívat kamiony, které tehdy byly levnější a často i rychlejší. Poslední nákladní vlak po vlečce projel v roce 1998.

Obnova trati začala před čtyřmi měsíci, první nákladní vlak po ní projel 15. srpna. Během rekonstrukce bylo vyměněno na 560 pražců a více než 800 metrů kolejnic.

Nakládání balených vod v Kyselce
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Na severu Čech platí výstraha před ledovkou

Na severu Čech se může v sobotu večer při mrznoucím mrholení nebo dešti tvořit slabá ledovka. Vyplývá to z výstrahy, kterou vydal Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Hrozí úrazy a komplikace v dopravě. Během noci na neděli riziko mrznoucích srážek pomine.
před 7 hhodinami

Hasiči měli o Vánocích přes tisíc zásahů. V meziročním srovnání jde o nadprůměr

Hasiči v tuzemsku měli o Vánocích 1163 výjezdů, z toho 178 bylo k požárům. Podle počtu událostí tak byly letošní svátky mírně nadprůměrné, informovala mluvčí generálního ředitelství hasičů Klára Ochmanová. Nejvíce práce měli hasiči na Štědrý den, kdy bylo zásahů 515. Některé požáry během svátků přitom způsobily mnohamilionové škody.
před 9 hhodinami

Na náměstí v Postoloprtech se potkávají Oldřich s Boženou

Postoloprty na Lounsku dokončují největší investici v historii města, kterou je rekonstrukce náměstí za 115 milionů korun. Její součástí je i obří vydlážděná mozaika. V celku si ji půjde nejlépe prohlédnout z výšky. Zobrazuje pověst o setkání Oldřicha a Boženy. Podle kroniky se tak stalo právě u Postoloprt, když byl kníže na lovu.
před 11 hhodinami

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová má za sebou první rok

Nové koleje i nádražní objekty vyrostly během prvního roku modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Investice za téměř dvacet miliard je plánována na šest let. Má přinést bezpečnější a rychlejší průjezd vlaků i pohodlnější cestování. Lidé pocítí dopad stavebních prací hlavně v druhé polovině oprav.
před 11 hhodinami

Z Bedřichova po konci vleků odcházejí i hoteloví hosté

Dlouholetý provozovatel, který měl v Bedřichově v Jizerských horách celkem pět vleků, už ve středisku podnikat nechce. Místní proto hledají cestu, jak v budoucnu provoz obnovit. Uzavření sjezdovek už dopadá na některé podnikatele.
před 12 hhodinami

Na přelomu roku se čeká sníh a teploty pod průměrem

Na přelomu roku do Česka přijde zima. Teploty i přes den budou jen mírně nad nulou, hlavně na horách bude sněžit a lze očekávat sněhové jazyky i závěje, uvedl Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Ani v prvním týdnu roku 2026 se ráz počasí příliš nezmění.
před 22 hhodinami

Lipno zamrzá, bruslit na něm je ale zatím hazard

Lipenské jezero postupně zamrzá. Místy má sice led tloušťku kolem čtyř až pěti centimetrů, zatím ale netvoří dostatečně souvislou plochu. Přesto na něj už někteří nedočkavci navzdory nebezpečí vstupují. Možnosti bruslení závisí na intenzitě mrazů. Ke zprovoznění bruslařské magistrály propojující Frymburk, Přední Výtoň a Lipno nad Vltavou musí mrznout deset až patnáct dnů.
před 22 hhodinami

Porodnost i letos klesne na další historické minimum

V Česku se narodilo nejméně dětí v historii. Podle průběžných dat zdravotníků letošek skoro s jistotou překoná loňské minimum. Někde hlásí téměř o pětinu méně novorozenců. Potomky teď přivádějí na svět hlavně ženy z populačně slabších 90. let. Jejich matky měly děti přibližně o pět let dřív. V kombinaci s dalšími faktory čekají odborníci nízkou porodnost i v příštích letech.
před 22 hhodinami
Načítání...