Druhou část obchvatu Frýdku-Místku postaví stavební firmy Strabag a Eurovia. Společně uspěly v soutěži Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) s nabídkou 1,97 miliardy korun. Stavba komunikace o délce více než čtyři kilometry by měla začít ještě letos v září, dokončení je naplánováno nejpozději do roku 2022.
Druhou část obchvatu Frýdku-Místku postaví Strabag a Eurovia za skoro dvě miliardy
Stavba druhé části komunikace o délce 4,3 kilometru naváže na první etapu, která začala loni. Propojí dálnici D48 směřující do Českého Těšína a dále do Polska k nové dálnici D56, která vede do Frýdlantu nad Ostravicí.
Obchvat města má dohromady měřit osm a půl kilometru, magistrát si od něj slibuje, že odkloní tranzitní dopravu z Frýdku-Místku. Průtah městem je dlouhodobě přetížený, vedle zvýšeného hluku je místem častých dopravních nehod. Situace se zhoršila poté, co v blízkých Nošovicích zahájila výrobu automobilka Hyundai.
ŘSD už jednou stavbu vysoutěžilo, za přibližně 1,35 miliardy korun ji mělo postavit konsorcium Silnice Group. To však na začátku tohoto roku náhle odstoupilo od smlouvy, a obchvat tak nabral zpoždění.
Třinecký obchvat bude nejdříve příští rok
Na vybudování obchvatu čeká město desítky let. „První úvahy byly už před padesáti lety. Vybudoval se průtah, který rozdělil město na několik částí, a dnes tam jezdí pětačtyřicet tisíc vozidel. Finální rozhodnutí v územním plánu bylo v roce 1996,“ řekl už dříve primátor Frýdku-Místku Michal Pobucký (ČSSD).
ŘSD už vypsalo také tendr na dostavbu obchvatu Karviné. Naopak stavba obchvatu Třince je zatím v nedohlednu, „V současné době ještě nemáme vybranou firmu. Běží výběrové řízení. Byly podány námitky proti rozhodnutí o vyloučení uchazeče s nejvýhodnější nabídkou,“ řekl už v srpnu ředitel ŘSD Radek Mátl. Úsek Nebory–Třanovice by se tak mohl začít stavět až příští rok.