Praha - Podle dresů, mantinelů nebo hrací plochy se dá usuzovat, že pro sponzory je u nás nejatraktivnějším sportem lední hokej. Na některých stadionech se už puk na ploše mezi reklamami úplně ztrácí. Sponzoři tímto způsobem přinesou klubu do rozpočtu i dvacet milionů korun.
Reklama tvoří 80 procent příjmů klubů hokejové extraligy
„Hokej je v Česku velmi populárním sportem, se kterým je spojeno spoustu emocí. Současně je pro kluby velmi finančně náročný, a proto je pro ně nutné shánět peníze od sponzorů,“ zdůvodnil situaci odborník na reklamu Štěpán Wolde. Například rozpočet našeho nejbohatšího klubu Sparty činí 165 milionů korun, z toho až 80 procent hradí sponzoři a 15 až 20 procent jde ze vstupného. „Přesně opačný poměr panuje v NHL, kde sponzoři jsou až dodatkovým zdrojem a hlavní finance se čerpají ze vstupného,“ podotkl Wolde.
Ovšem i u ledního hokeje je třeba rozlišovat tři úrovně, základní část extraligy, play off a mistrovství světa. Pro každou úroveň platí jiný zájem diváků a tedy i sponzorů. Největší přízně se pochopitelně těší národní tým.
Podle některých odborníků by pomohlo k větší atraktivitě naší extraligy zavést v podzimní části souboj o postup mezi 12 týmů do dalších bojů. „Protiargumenty ovšem stojí zejména na straně klubů. Žádný z týmů, který si nasmlouvá sponzory, si totiž nemůže dovolit opustit soutěž dřív než ostatní týmy,“ upozornil Wolde.
Český hokej letos slaví sté výročí, v kombinaci s návratem některých zámořských hvězd by tento fakt mohl napomoci otevřít peněženky sponzorů o něco více. Co se týče televizní reklamy, je pro sponzory ovšem stále atraktivnější fotbal, hokej je těsně za ním.