Martin Finger a Pavel Rímský zjišťují, zda je možné uniknout minulosti. Hru Falešná nota současného francouzského dramatika Didiera Carona uvádí pražské Divadlo v Řeznické. Režie komorní inscenace se ujal Radim Špaček. Ve stejném složení divadelníci už dva roky uvádějí úspěšné Poslední sezení u doktora Freuda.
Když minulost skřípe. Finger a Rímský hrají Falešnou notu
Šestapadesátiletý Didier Caron je v tuzemsku téměř neznámý. Píše především komedie, za něž získal několik divadelních cen, pro jeviště ale třeba adaptoval i román Madisonské mosty. Falešná nota je inscenací pro dva herce.
Slavnému dirigentovi se po koncertě vetře do šatny vlezlý fanoušek a z banální zápletky se vyvine příběh skrývající tajemství. „Vystřídá spoustu poloh: velkou rozšafnost, smysl pro humor a různá překvapení, ale potom zatuhne a umí být i nebezpečný,“ představuje zákulisního návštěvníka Martin Finger.
„Ve hře je mnoho zvratů, kdy je jeden z nich pánem situace a snaží se toho druhého dostrkat někam do kouta – a pak si to prohodí,“ potvrzuje režisér Radim Špaček. Kvůli nezvanému hostovi musí dirigent v podání Pavla Rímského podniknout výpravu do vlastní minulosti. Diváka společně vedou k zamyšlení, jak by se v situacích, kdy se o slovo přihlásí špatné svědomí, zachoval on sám.
V Řeznické se už potkali Freud a C. S. Lewis
Před dvěma lety se inscenační tým osvědčil v představení, kde se v intimním rozhovoru potkává otec psychoanalýzy Sigmund Freud a jeden z nejúspěšnějších autorů moderní britské literatury C. S. Lewis. „Z legrace říkám, že nás po Freudovi posedla pýcha a zkusili jsme to ještě jednou, tak ať dá pánbůh, abychom se nesekli,“ podotýká Pavel Rímský.
Zda se jeho přání naplnilo, může publikum v Řeznické zjistit při nejbližších nevyprodaných reprízách 25. března a 13. dubna.